یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۹:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۷ ساعت ۱۵:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

فعالیت‌های اقتصادی در مرزهای کردستان ایجاد و توسعه می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از برنامه های ما در استان ایجاد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان است و در این راستا از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، حامد قادرزاده در نشست با هیات تجاری متشکل از سرمایه گذاران و فعالان حوزه مواد خوراکی، پتروشیمی، صنعت پلاستیک، کشاورزی و بازرگانی استان دیاله کشور عراق، اظهار داشت: استان کردستان استعداد و ظرفیت قابل توجهی از لحاظ جغرافیایی، اقلیمی، انسانی و منابع طبیعی دارد.

وی با اشاره به اینکه اصل تجارت استفاده از اصل مزیت نسبی است و تجارت اگر بر اساس منفعت طرفین نباشد، دوام نخواهد داشت، افزود: زمانی اقتصاد می تواند دوام داشته باشد که هم تولید کننده به عنوان سرمایه‌گذار و هم مصرف کننده از مزیت های موجود بهره‌مند شوند.

قادرزاده اضافه کرد: تلاش ما در استان این است که فعالیت های اقتصادی را در مرزهای خود ایجاد و توسعه دهیم تا استمرار و پایداری اقتصاد را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: اقتصاد ایران به ۳ بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم شده و دولت می تواند فعالیت های اقتصادی خود را جز مواردی که به امنیت و جغرافیای کشور آسیب نرساند، واگذار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: از این رو اقلیم کردستان عراق و دیگر مناطق کشور عراق به عنوان شرکای تجاری و اقتصادی کردستان ایران شناخته شده و همکاری مناسبی بین تجار ایرانی و عراقی وجود دارد.