یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۴:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۴ ساعت ۱۸:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جلسە ویژه برای پالنگان

استاندار کردستان برای بررسی و رفع مشکلات منطقه گردشگری پالنگان جلسه ویژه‌ای را با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این جلسه پالنگان را از جمله مناطق خاص گردشگری در کردستان عنوان کرد و گفت:برگزاری جلسه خاص برای بررسی وضعیت این روستا نشانه اهمیت و جایگاه آن است و باید تلاش کنیم با در پیش گرفتن تدابیر لازم شرایط را بهبود ببخشیم.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی میراث فرهنگی هورامان اتفاقی مبارک برای کردستان بود و باید تلاش‌ها در راستای حفظ این دستاورد مهم باشد، اظهار کرد:  نباید همه ارکان توسعه در این منطقه به ثبت جهانی هورامان گره بخورد ، بلکه برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر باید به شکلی باشد که زندگی برای مردم منطقه نیز با مشقت همراه نباشد و بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
زارعی کوشا گفت:امروز جوانان بسیاری مایل به زندگی و بازگشت به روستای پالنگان هستند و ما مسئولیت داریم تمام زمینه‌ها این مهم را فراهم کنیم.
استاندار کردستان در ادامه مشارکت و اقدام مردم برای ایجاد فضای ورزشی در این روستا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد:حضور خودجوش اهالی برای مشارکت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در این روستا اقدامی ارزشمند است و ما باید این سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کنیم.
زارعی کوشا تاکید کرد:اگر کاری به صورت خودجوش و با مشارکت مردم صورت می‌پذیرد باید با نظارت عالیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت بگیرد تا در آینده با کار غیر کارشناسی با مشکلات جدیدی مواجه نشویم.
وی به تردد زیاد گردشگران به خصوص در ایام تعطیل به روستای پالنگان و راه نامناسب این روستا نیز اشاره کرد و گفت:سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با اعتبارات موجود نسبت به بهسازی و رفع مشکل برخی نقاط این مسیر اقدام کند و به مرور و در یک زمانبندی مشخص به ساماندهی کامل این مسیر ورود کند.
در این جلسه مشکلاتی از جمله راه دسترسی، ورودی روستا، احداث زمین ورزشی، ساماندهی حریم رودخانه ، فاضلاب و ایجاد پارکینگ روستای پالنگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.