شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۲۳:۰۰:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۱۲ ساعت ۱۴:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

تاکید استاندار بر اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس/ دشمن به دنبال ایجاد ناهنجاری در مدارس است/ تعاریف امروز مقام معظم رهبری از قوم کُرد مایه افتخار است

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در دوران تحصیلی دانش‌آموزان، اهتمام آموزش و پرورش کردستان به ارتقاء این مهم را اقدامی ارزشمند خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری، اظهار داشت: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی فاقد مهارت هستند که رفع این نقیصه نیازمند توجه ویژه به مهارت‌آموزی است.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش برای اجرای طرح برون‌سپاری مهارت‌آموزی، یادآوری کرد: بودجه کشور روال خاص خود را دارد اما با توجه به اهمیت مهارت آموزی باید این موضوع علاوه بر شورای آموزش و پرورش در شورای مهارت آموزی استان نیز پیگیری شود.
زارعی‌کوشا در ا‌دامه سنجش سلامت  و غربالگری را کاری بزرگ و ضروری بویژه در مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد.
وی همچنین از طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به عنوان اقدامی خوب نام برد و گفت: کمبود ارتباط میان والدین و فرزندان در روابط خانواده‌ها و تربیت کودکان تاثیر منفی دارد که با اجرای این طرح و حضور مادران در کنار دختران و پدران در کنار پسران در فضاهای ورزشی در تقویت این روابط تاثیر مثبت داشته باشد.
استاندار کردستان در ا‌دامه با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دانشکده افسری، خاطرنشان کرد: معظم له تحلیل جامع و کاملی از حوادث اخیر داشتند.
زارعی‌کوشا، نگاه و‌ تعاریف مقام معظم رهبری نسبت به قوم کُرد را مایه افتخار دانست و گفت: بیان فاخر رهبر حکیم انقلاب اسلامی از قوم کرد افتخاری ماندگار است.

استاندار کردستان به اتفاقات روزهای اخیر هم گریزی زد و افزود: دشمن به دنبال بهانه ای برای توطئه و فتنه انگیزی می‌گشت و نام مرحومه مهسا امینی به اسم رمز دشمنان برای آشوب تبدیل شد.
زارعی‌کوشا همچنین گفت: قاطبه مردم بصیر کردستان در قضایای اخیر بسیار هوشمندانه برخورد کردند.
وی افزود: کردستانی های مسلمان هرگز نمی‌پذیرند که به قرآن، دین و مقدسات آنها اهانت شود، البته تعدادی از نوجوانان و جوانان تحت تاثیر القائات رسانه های دشمنان تجمعات و تحرکاتی داشتند که با نهایت خویشتنداری برخورد شد.