شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۴۵:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۲۸ ساعت ۲۱:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

هزینه کرد ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان/شناسایی ظرفیت‌های بودجه توسط دستگاه‌های اجرایی/تعین تکلیف مصوبات معطل مانده کار گروه امور زیر بنایی

استاندار کردستان اعلام کرد که بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در سطح استان و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دو دستور کار تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و امنیت غذایی برگزار شد به گزارش نتیجه اجرای بودجه درسال ۱۴۰۰ توسط دیوان محاسبات استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های گوناگون و برای توسعه استان هزینه شده است و این در حالی است که درآمدهای حاصل شده از منابع مختلف در داخل استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی کوشا با بیان اينکه باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های درآمدی استان را شناسایی و افزایش دهیم، گفت:به هر اندازه ظرفیت های درآمدی استان افزایش پیدا کند امکان به بهره برداری رساندن  پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بیشتر خواهد بود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا شناخت بیشتری از ظرفیت‌های بودجه داشته باشند و اگر لازم است در این خصوص جلسات و کارگاههای آموزشی بیشتری برگزار کنند.

استاندار کردستان همچنین در خصوص احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مرز باشماق  گفت:پایانه‌های مختلفی  در کشور در این رابطه فعال هستند و لازم است نحوه کار و نوع تعامل دستگاه‌های مختلف در آن پایانه بررسی شود و بر اساس تجربیات آنان در مرز باشماق نیز روند احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مرز اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه به مصوبات معطل مانده از سالیان قبل در کارگروه امور زیربنایی و تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آنها خبر داد و گفت:در این کمیته ۳۹۷ مصوبه بررسی شده که ۲۹ مصوبه از آنها نیازمند طرح و تصمیم گیری شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که در جلسه آتی این شورا در خصوص آنها تصمیم گیری می‌شود

.