شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۰:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱۵ ساعت ۱۲:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

زنده نگه داشتن نقش کردستان در دفاع مقدس / انتقال فرهنگ ایثار و شهادت راهکار رفع ابهام و تردید جوانان

استاندار کردستان ‌عنوان کرد  زنده نگه داشتن نقش استان در دوران دفاع مقدس ضروری است چرا که در غیر این صورت نسل آینده با رشادت‌ها و حقایق آن دوران بیگانه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا  در جلسه قرارگاه راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: رشادت مردم، دلاوری رزمندگان سراسر کشور در دوران دفاع مقدس و داشته‌های فرهنگی آن دوران  باید به نمایش گذاشته و حفظ شود.
وی بر لزوم احساس مسوولیت همه دستگاه ها در زمینه صیانت از خاطرات و یادمان‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: همه باید در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم، در غیر این صورت ممکن است حقایق تغییر یافته و وارونه جلوه داده شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه در صورت بی توجهی به یادمان ها و افتخارات دفاع مقدس، در آینده جای جلاد و شهید عوض خواهد شد، ادامه داد: اگر در این رابطه سهل انگاری کنیم، باید روزی پاسخ دهیم که چرا در برابر صدام از خود دفاع کردیم.
زارعی کوشا انجام کار فرهنگی و ماندگار را برای انتقال فرهنگ ایثار و رشادت دفاع مقدس به نسل جوان برای رفع ابهام و تردید آنان ضروری دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ، مردمی که نسبت به مواریث معنوی خود حساس بوده اند توانستند ارزش های خودشان را حفظ کنند.

میزبانی مناسب از زائران و دانش‌آموزان راهیان نور در یادمان‌های استان، لزوم تخصیص اعتبارات لازم توسط ادارات برای تکمیل و نگهداری یادمان های دفاع مقدس از دیگر تاکیدات و مصوبات این نشست بود.