شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۴:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۲۰ ساعت ۱۸:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت همگرایی بین مدیران اجرایی و شهرداری ها/ ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه‌گذار دو محور مهم فعالیت شهرداری‌های استان

استاندار کردستان عملکرد شهرداری‌ها را ویترین خدمت رسانی دانست و تاکید کرد که ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه‌گذاران باید دو محور مهم فعالیت شهرداری و شوراهای اسلامی در استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی استان کردستان ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری‌ها در خدمت رسانی به مردم و همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی در ساماندهی فضای شهری در نا آرامی‌های اخیر
گفت: فعالیت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا موجب افزایش رضایتمندی مردم است.
زارعی کوشا با بیان اينکه ما به صورت کامل به کمبودها و محدودیت ها در شهرداری‌ها واقف هستیم و این امر نباید خدمت رسانی به مردم را متوقف و یا کُند کند، اظهار کرد:اولین راه خدمت رسانی به مردم ایجاد همگرایی و وفاق میان دولت، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی است ، چرا که همه وظیفه خدمت به مردم را دارند و تفکیکی میان این مجموعه‌ها قائل نیستند.
استاندار کردستان همچنین وظیفه کمیته انطباق را تطبیق مصوبات شورا با قوانین عنوان و نگه داشتن مصوبات شورا بدون دلیل قانونی را سّد راه خدمات رسانی دانست و گفت:فرمانداران در تمامی شهرستانهای تابعه باید به کمیته تطبیق این مهم را تاکید کنند و اگر موردی در این رابطه مشاهده شود برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.
وی پیش بینی بودجه واقع بینانه و تلاش برای تحقق آن را وظیفه شهرداری و شوراها عنوان کرد و گفت:مهمترین رویکرد در این راستا ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و جذب سرمایه گذاران قابل برای مشارکت در پروژه‌ها است.
زارعی کوشا افزود:دولت نیز برای تحقق این مهم شهرداری‌ها را حمایت خواهد کرد و در این راستا باید از الگوی بسته‌ها و مجوزهای بی نام استفاده و بهره‌مند شوند.
وی در پایان امنیت را بستر تغییر و تحولات مثبت اقتصادی عنوان کرد و گفت:بزرگترین نگرانی ما در پی اغتشاشات و نا آرامی‌های اخیر فراری دادن سرمایه گذاران از استان است و سفر رئیس جمهور به سنندج در راستای اصلاح دیدگاه‌های منفی شکل گرفته در این رابطه بود.