شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۷:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۲۷ ساعت ۰۰:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان عنوان کرد:

ضرورت کیفی سازی آموزش در همه حوزه‌ها/ پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش در گرو مولدسازی املاک

استاندار کردستان خواستار کیفی سازی آموزش‌های ارائه شده در همه بخش‌ها و حوزه‌ها برای بهره‌وری بیشتر و ارتقاء شاخص‌ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه کیفیت بخشی به مسائل آموزشی جزو ضروریات امروز کشور به شمار می‌رود، گفت:ما در نظام اداری کشور و به صورت خاص در سیستم آموزش و پرورش نیازمند کیفی سازی برای بهره‌وری بیشتر هستیم و این مهم باید در راس دغدغه‌ی مدیران و تصمیم‌گیران قرار بگیرد.
وی استان کردستان را جزو استان‌های برتر کشور از حیث استعداد و توانمندی در امور علمی و ورزشی برشمرد و افزود:ما وظیفه داریم زمینه شکوفایی و بروز و ظهور این استعدادها را فراهم و مشکلات و تنگناها را برطرف کنیم.
زارعی کوشا همچنین به وجود و فعالیت برخی مراکز و موسسات آموزشی غیر مجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: متولی قانونی صدور مجوز برای فعالیت مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش است و دخالت دیگر نهادها و ارگانها در این رابطه غیر قابل قبول است.
وی در ادامه افزود:گاهی والدین برای این قبیل آموزش‌ها متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند که در نهایت نتیجه چندانی را عاید دانش آموزان نمی‌کند و بر همین مبنا لازم است به قانون عمل شود و از فعالیت موسسات غیر مجازی جلوگیری به عمل آید.
استاندار کردستان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم پیش بینی شده در قانون را اجازه مولد سازی و کسب درآمد برای آموزش و پرورش از املاک در اختیار عنوان کرد و گفت:آموزش و پرورش املاک بلا استفاده و بعضا اضافه‌ای در اختیار دارد که می‌تواند نسبت به تجاری سازی و مولد سازی آنها اقدام و درآمدهای حاصله را خرج بهبود آموزش و پیشبرد طرحهای عمرانی مورد نیاز کند.
زارعی کوشا تاکید کرد: تا پایان سال آموزش و پرورش با تشکیل کمیته ای متشکل از ادارات و ارگانهای ذیربط املاکی را که قابلیت تجاری سازی را دارند شناسایی و جهت تهاتر و تغییر کاربری احصاء و معرفی نمایند.
وی ابراز امیدواری کرد از محل مولد سازی املاک در اختیار آموزش و پرورش، سالیانه چند صد میلیارد تومان عایدی برای ارتقاء شاخص های آموزشی کسب خواهد شد.