شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۰:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۴ ساعت ۱۷:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

واکاوی مشکلات شهرستان‌های سقز و بانه در جلسه اختصاصی/ به وعده‌های خود پایبندیم

مشکلات و موانع دو شهرستان سقز و بانه با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و جمعی از مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی در جلسه‌ای اختصاصی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش‌ پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در این جلسه دو شهرستان سقز و بانه را از شهرستان‌ها و مناطق مهم استان در حوزه‌های مختلف برشمرد و گفت: این مناطق علیرغم دارا بودن پتانسیل و توانمندی های بي شمار در بعضی بخش ها آنچنان که شایسته بوده مورد توجه قرار نگرفته اند و بر همین اساس لازم است با برنامه‌ریزی و اقدامات جدی محرومیت‌ها و کمبودها جبران شود.

وی یکی از موانع موجود در شهرستان بانه را تامین زمین مناسب برای اجراي طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در شهرستان سقز و در بخش تامین زمین مشکل خاصی وجود ندارد و در بانه نیز انتظار می‌رود نهایتا تا اردیبهشت ماه مسئله زمین حل شود.
زارعی کوشا با بیان اينکه در حوزه مسکن رویکرد ما حاکمیت محور است و فرمانداران در شهرستان‌ها مسئولیت اصلی را دارند، ادامه داد: در نهایت باید فرمانداران نسبت به عملکرد خود در شهرستان به عنوان نماینده حاکمیت  پاسخگو باشند و در این راستا نیز دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی و همکاری نزدیکی با فرمانداران داشته باشند.

وی برخورداری از راه روستایی آسفالته و مناسب را از مطالبات جدی مردم در روستاهای این دو شهرستان نام برد و گفت: با وجود اینکه در سال گذشته با آسفالت ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی سه برابر سال قبل از آن کار کردیم اما هنور نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.
استاندار کردستان از مدیران حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست لیست کاملی از مطالبات شهرستان ها در بخش راه روستایی و دیگر مشکلات مربوطه را برای تصمیم گیری در سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به استان آماده کنند.
وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را عدم شروع پروژه جدید و اتمام طرحهای ناتمام  عنوان کرد و افزود:ما حتی المقدور پروژه جدیدی را در استان شروع نمی کنیم تا مقدار اعتبارات عمرانی موجود نیز هدر نرود، بلکه تمرکزمان بر اتمام طرحهای ناتمام و برجای مانده از گذشته است.
زارعی کوشا تصریح کرد:در سفر به شهرستانها و بخش های مختلف استان معمولا با درخواست‌های بیشماری از جانب مردم مواجه می‌شویم اما هرگز به آنها وعده بررسی نشده و غیر کارشناسی نمی‌دهیم.
وی افزود:اگر وعده‌ای نیز به مردم داده شود به اجرای آن وعده پایبند خواهیم بود و حتما آن را به سرانجام خواهیم رساند.
در این جلسه مجموعه‌ای از مشکلات شهرستان‌های سقز و بانه در بخش راه، مدرسه، بهداشت و درمان، کشاورزی و آب مورد بررسی قرار گرفت.