شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۶:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲۷ ساعت ۰۰:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی برای خدمتگزاری به محرومین/جبران عقب‌ماندگی‌های مسکن روستایی کردستان تا پایان دولت

استاندار کردستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از جمله نهادهایی عنوان کرد که به صورت مستقیم و بی واسطه به جامعه محرومین خدمت ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با جمعی از مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد  گفت:تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام از یادگارهای ارزنده  امام راحل است که نشانه بلند نظری و آینده نگری ایشان با تاکید بر محوریت عدالت و رسیدگی ویژه به محرومین بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از نهادهای اثرگذار و پویا برای خدمتگداری به مردم  محروم و روستائیان بوده و در بسیاری از جاها فراتر از وظایف خود به کمک دولت آمده است‌، اظهار کرد:مجموعه ای که اکنون درکشور و استان در این نهاد مشغول خدمت هستند بویژه شخص جناب آقای نیکزاد، مجموعه ای امید بخش و پر کار و فارغ از تشریفات است که همین مسئله  فرصتی برای مناطق محرومی همچون کردستان به شمار می‌رود.

زارعی کوشا افزود: در استان نیز مجموعه‌ای جوان و پای کار در بنیاد مسکن مشغول به کار هستند که عملکرد مثبت آنان در جلب رضایت مردم در روستاها مشهود است . 

استاندار کردستان  یکی از  مهمترین سیاست‌های خود در بدو ورود به استان را کم کردن فاصله در بسیاری از شاخص‌ها با میانگین کشوری عنوان کرد و اظهار داشت:در برخی شاخص‌های مهم ، کردستان با دیگر استان‌ها فاصله معناداری دارد و امیدوارم با کارهای جهادی در دست اقدام در پایان دولت بتوانیم از میانگین کشوری در این شاخص‌ها عبور کنیم.

  

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد :با اهتمام موجود در بخش مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کارهای بزرگی در بخش ساخت و مقاوم سازی منازل مسکونی انجام شود و تا پایان فصل بهار تمامی تعهدات دولت در بخش نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود. 

وی به وجود برخی عقب‌ماندگی ها در ساخت و مقاوم سازی منازل  روستایی اشاره کرد و افزود:مسکن روستایی از شاخص هایی است که ارتقا آن در استان و به خصوص در منطقه غرب استان نیاز به تلاش و توجه بسیار دارد. 

استاندار کردستان همچنین سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به حوزه رسانه در ارائه و بازتاب خدمات بنیاد مسکن را مهم ارزیابی کرد و گفت:

اقدامات بنیاد مسکن  از جمله کارهایی که به صورت مستقیم به جامعه محرومان و روستاییان مربوط می‌شود که این مهم علاوه بر بازنشر و معرفی خدمات می‌تواند در جامعه محرومان امید آفرین باشد.