دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۰:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۵ ساعت ۲۲:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان با رویکرد پروژه‌ای /سرمایه‌گذاری‌های خارجی در راه استان/تامین زمین برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن در کردستان

استاندار کردستان با حضور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از مجموعه سازمان مدیریت خواست تلاش بی وقفه برای توسعه استان را در محور تلاش‌های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با بیان اينکه  سازمان مدیریت  با نقش محوری و فعال خود و در همراهی و  تعامل کامل با شهرستان‌ها امورات استان را به صورت متوازن پیش ببرد، افزود:

در یکسال و نیم گذشته انسجام و برادری مثال زدنی  در مجموعه مدیریت استان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وجود داشته است که ما کماکان بر حفظ این رویکرد تاکید داریم.

وی ضمن قدردانی از نماینده رهبر معظم انقلاب در استان که با رهنمودهای راهگشا و دغدغه‌مندی مسائل استان را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: در مجموعه شورای تامین استان نیز با هماهنگی و انسجام خوبی که وجود دارد توانستیم از اغتشاشات طراحی شده دشمنان در سال گذشته سربلند بیرون بیایم. 

زارعی کوشا یادآوری کرد:بعد از اغتشاشات سال گذشته و در راستای تلطیف فضای عمومی رویکرد عالی استان علاوه بر توجه به پروژه‌ها‌ی عمرانی و زیرساختی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع و گسترده ای در جای‌جای استان برگزار شد. 

استاندار کردستان در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: استان ما در حوزه علمی و پژوهشی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است که نمونه آنها دو دانشگاه کردستان و علوم پزشکی هستند که جزو دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌روند.

وی با بیان اينکه اعلام دستاوردها و موفقیت‌ها به معنی نفی نارسایی ها  نیست، عنوان کرد:ما در شورای برنامه ریزی و توسعه گرد هم آمده‌ایم که نواقص و کاستی‌ها را یک به یک بررسی و درجهت حل آنها قدم برداریم. 

زارعی کوشا یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در استان را توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللي در حوزه تجاری ، اقتصادی و سرمایه‌گذاری نام برد و افزود:با رایزنی‌ها و بسترسازی‌های مناسبی که صورت گرفته است در آینده نزدیک دو سرمایه ‌گذار خارجی تولید کننده لوازم‌خانگی بزرگ و کولر گازی در استان فعالیت خود را شروع خواهند کرد که از محل آنها اشتعال قابل توجهی نصیب جوانان استان خواهد شد.

وی گفت: در حوزه معدن نیز پروژه هفت هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی در چند روز گذشته و در شهرستان قروه فعالیت خود را شروع کرده  و در شهرستان دیواندره نیز سرمایه‌گذاری دیگری به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو  در دست پیگیری است.

وی همچنین ثبت جهانی فرش‌های بیجار و سنندج را از اتفاقات خوب دیگر برای استان برشمرد. 

استاندار کردستان با تاکید بر جذب اعتبارات عمرانی در فرصت دوماه نیم باقیمانده برخی عوامل مثل تشریفات قانونی پیمان سپاری را در کندی برخی پروژه ها موثر عنوان کرد و گفت: من همواره تاکید دارم که هیچ فرصتی بخاطر کم کاری نباید از دست برود، چرا که زمان کار عمرانی در کردستان محدود است، اما پیشرفت یا عدم سرعت کافی در پیش بردن پروژه‌ها به پیگیری و تلاش مدیران بستگی دارد که البته ما ارزیابی های خود از مدیران را انجام خواهیم داد.

وی اظهار کرد:امروز در حوزه‌های مختلف پروژه‌های عمرانی بسیاری فعال شده‌اند  و در تلاش هستیم تا برخی طرحهای تاریخی استان نظیر  سد سیازاخ و  راه آهن را به اتمام برسانیم. 

مقام عالی دولت در کردستان همچنین مولد سازی اموال و دارایی‌های راکد دولت را فرصتی مغتنم  برای تامین مالی پروژه‌ها عنوان کرد و گفت:  مدیران باید حافظ منافع مردم کردستان باشند و نفع مردم را بر دستگاه‌های متبوع مقدم بدانند.

زارعی کوشا ادامه داد: همین امسال می توانیم از محل مولد سازی اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها به میزان سه تا چهار هزار میلیارد تومان درآمد کسب و آن را خرج پروژه‌های مهم و اولویت دار استان کنیم. 

وی در ادامه به توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و رعایت عدالت در این توزیع‌ها اشاره کرد و گفت:کمیته‌های برنامه ریزی در شهرستان‌ها نقش اساسی در توزیع اعتبارات و تمرکز بر اولویت‌های شهرستان دارند.

اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ، توجه به وعده‌های داده شده به مردم در سفرهای شهرستانی، استفاده از ظرفیت تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی از جمله ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی محرومین و پیش بینی اعتباراتی برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به داخل سدها از دیگر تاکیدات مهم استاندار کردستان در جلسه سه ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

استاندار کردستان در ادامه به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت:در حالیکه تعهد دولت ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی بوده اما امروز تعداد متقاضیان تایید شده به ۸۰ هزار نفر رسیده که از لحاظ تعداد بالاتر از استان‌های بزرگ کشور قرار دارد.

وی افزود:در حال حاضر برای ۲۱ هزار واحد تامین زمین شده  و در همه شهرستان‌ها بجز مریوان که دارای مشکلاتی است تامین زمین برای بیش از تعداد متقاضیان موجود صورت گرفته است.