دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۵۶:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۳ ساعت ۲۲:۲۷
لینک کوتاه مطلب:

شتاب کردستان در مسیر صنعتی شدن/ سرمایه گذاری ۷۵۰۰میلیاردی در بخش چهاردولی

استاندار کردستان عنوان کرد که همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با جذب سرمایه‌گذاران قابل و توانمند استان در مسیر صنعتی شدن قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره گلالی قروه اظهار کرد:با طرحها و پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده می‌توان اذعان کرد که کردستان گام در مسیر صنعتی شدن گذاشته است و در این راستا تلاش کرده‌ایم تا سرمایه‌گذاران توانمند را برای حضور در استان ترغیب و تشویق کنیم.

وی با بیان اينکه دولت مردمی به ویژه شخص رییس جمهور به استان کردستان نگاه ویژه ای دارد و در یک سال گذشته دو مرتبه به استان سفر کرده است، اظهار داشت:در چند ماه آینده هم شاهد سفر سوم رئیس جمهور در قالب سفر استانی یا پروژه ای به کردستان خواهیم بود.

استاندار کردستان تصریح کرد:خوشبختانه تعامل مطلوبی بین ارکان و اجزای مختلف مدیریتی استان برقرار شده است که حاصل این تعامل پیشرفت و توسعه استان خواهد بود. 

زارعی کوشا یادآور شد: از هیچ مدیری پذیرفته نیست که بهره مندی از فرصت های رشد و ارتقاء شاخص های توسعه استان را از دست دهد‌. 

وی ادامه داد : در راستای توسعه استان هر روز شاهد اتفاقات و رویدادهای ارزشمندی هم چون ثبت جهانی فرش های سنندج و بیجار هستیم که این دستاوردها حاصل انسجام و همدلی ایجاد شده در استان است. 

استاندار کردستان از دیگر رویدادهای موثر در توسعه استان را آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن گلالی قروه خواند و گفت: کردستان با شتاب خوبی به سمت صنعتی شدن  پیش می رود. 

زارعی کوشا یکی از نگرانی های مردم و مسئولان استان را خام فروشی مواد معدنی خواند و افزود: برای ممانعت از خام فروشی در حوزه فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش چندین پروژه در استان به مرحله اجرا درآمده است. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت بکارگیری نیرو در این پروژه ها باید نیروهای بومی استان باشد، اضافه کرد: افزون براین از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان که توانایی برآورده کردن نیازهای واحدهای صنعتی و معدنی را دارند، باید استفاده شود. 

استاندار کردستان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور در تیرماه سال گذشته به استان را سرمایه گذاری شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون در ۱۰ شهرستان استان نام برد و گفت: صندوق بیمه عشایر و روستائیان که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد بزودی در صنعت تولید پوشاک در قروه سرمایه گذاری خواهد کرد و بتدریج در دیگر شهرستان های استان هم متناسب با مزیت های آنها این مهم محقق می شود.