دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۳۱:۳۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۴ ساعت ۱۸:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

سخنان صریح استاندار در رابطه با سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن /مدیران با شجاعت، شهامت و سلامت کار را پیش ببرند/وقت پاسخگویی به بهانه‌هایی واهی را نداریم

استاندار کردستان صبح امروز در سخنانی صریح خواستار تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن شد و از مدیران خواست با شهامت ،شجاعت و شفافیت به فکر پیشبرد کارهای برزمین مانده استان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان با بیان اینکه تنها متولی ساخت مسکن اداره مسکن و شهرسازی نیست ، گفت:همه فرمانداران و مدیران استانی طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم با سرعت و دقت پیش ببرند.

وی با بیان اينکه همه تاکید ما بر تسریع در ساخت مسکن است و با وجود اقدامات بسیار خوبی که شده ولی سرعت ساخت مسکن رضایت بخش نیست، اظهار کرد:با همه این اوصاف در بخشی از شهرهای استان توانستیم مشکل زمین را حل و عملیات اجرایی ساخت واحدها  شروع شود. 

وی افزود:همه تلاش ما صرفا نباید معطوف به تامین زمین باشد، بلکه زمین تنها بخشی از پروسه نهضت ملی مسکن است و باید در ادامه به فکر تامین مالی، ایجاد زیرساخت‌ها  و دیگر مسائل مرتبط با آن باشیم.

زارعی کوشا با بیان اينکه در جلسه آینده شورای مسکن باید درخصوص عملیات اجرایی و نحوه پیشبرد نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها بحث و بررسی شود، گفت: بخشی از وقت استان صرف بررسی تایید متقاضیان واقعی واجد شرایط شد که حاصل کار نیز نشان داد که استان راه درستی را رفته بود. 

وی ادامه داد: سامانه وزارت راه و شهرسازی تایید کرده که بیشترین متقاضیان رد شده متعلق به کردستان هستند، چرا که ما قرار نیست به خاطر مسکن مردم را از روستاها به شهرها بکشانیم. 

استاندار کردستان یادآوری کرد: شرایط ما از حیث تعداد متقاضیان یک شرایط خاص است؛چرا که کل سهم ما از ۴ میلیون مسکن کشور  ۸۷ هزار واحد است و ۳۶ هزار واحد آن باید توسط دولت ساخته شود در حالی که قریب سه برابر متقاضی تایید شده داریم که در مقایسه با دیگر استان‌ها عدد بسیار بزرگ و بالایی است. 

وی تایید کرد: استان‌های بزرگتر از ما تعداد متقاضی‌های  تایید شده‌شان کمتر از ما است و با دقتی که اعمال شد پالایش خوبی ۱ورت گرفت با این حال عدد بالای تایید شده ها نشان می دهد که نیاز ما فراتر از دیگر استان‌ها است. 

استاندار کردستان از وجود مشکلات متعدد و انباشته شده در استان پرده برداشت و گفت:قاعده و قانون کار برای طرح نهضت ملی مسکن و در همه بخش‌ها و زمینه‌ها مشخص است، بنابراین باید یکبار برای هميشه پرونده زمین و الحاقات جدید بسته شود.

زارعی کوشا از دستگاه‌های نظارتی خواست در خصوص الحاق های جدید زمین به شهرها نظارت خود را اعمال کنند و نظر خود را نیز برای اجرای طرح به ما اعلام کنند.

وی با بیان اینکه افرادی با اغراض خاص در صدد کارشکنی و حاشیه سازی هستند، افزود:ما وقت برای پاسخگویی به بهانه‌های واهی این دست از افراد را نداریم .

استاندار کردستان تصریح کرد: مدیران کار را با سلامت ،شهامت و شجاعت انجام دهند و به حرفهای بی اساس و تهمت ها توجه نکنند، چرا که ما تنها خود را پاسخگوی مردم می‌دانیم. 

زارعی کوشا همچنین مسکن و شهرسازی را موظف به پرداخت  سهم شهرداری‌ها از محل الحاقات جدید و تسویه بدهی‌های گذشته کرد و گفت:شهرداری‌ها برای پیشبرد طرحها و پروژه‌های عمران شهری خود به این پرداخت حق السهم نیاز دارند. 

استاندار کردستان در ادامه به امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع)برای ساخت ۷۰ هزار واحد در سطح استان اشاره کرد و گفت:اجرایی شدن این تفاهم نامه فرصتی طلایی برای استان است چرا که آنان برای ساخت مسکن تنها زمین می‌خواهند و مابقی اقدامات را خود انجام خواهند داد.