دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۱:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۶ ساعت ۲۰:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

۲ پیشنهاد استاندار کردستان به فعالان اقتصادی استان/توسعه و پیشرفت کردستان در گرو مشارکت فعالانه بخش خصوصی/رشد ۱۰ پله‌ای کردستان در بودجه ۱۴۰۲

استاندار کردستان در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی استان با بیان دو پیشنهاد موثر آنان را برای مشارکت فعالانه تر در پیشرفت و توسعه استان فراخواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی استان ویژه اتاق بازرگانی با بیان اینکه رشد و اعتلای استان به تنهایی از عهده دولت و بودجه  سالیانه خارج است گفت:ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت استان با مشارکت فعالان بخش خصوصی و همه کردهای ساکن در دیگر نقاط کشور و جهان می‌تواند به پیشران رشد اقتصادی استان تبدیل شود.

وی افزود:تاسیس شرکت توسعه سرمایه گذاری استان دومین  راهکاراست تا با تجمیع سرمایه‌های کوچک بتوان کارهای بزرگ را به سرانجام رساند.

  

زارعی کوشا در ادامه  استفاده مطلوب از  فرصت‌های موجود را یادآوری کردو گفت:بخش زیادی از دلایل از دست رفتن فرصت‌های کردستان به جنگ و ناامنی‌های گذشته برمی‌گردد ،زیرا زمانی که استان‌های مرکزی کشور با دلار ۷ تومانی زیرساخت‌های خود را فراهم می‌کردند این استان درگیر جنگ و ناامنی بود.

استاندار کردستان افزود:هرکس با هر نیّت و عنوانی باعث از دست رفتن فرصت‌ها شود به مردم کردستان خیانت کرده است و مخاطب آن تنها یک شخص خاص نیست.

وی عنوان کرد: ما باید تا جایی‌که به خودمان مربوط است  فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و  تعامل دولت و بخش خصوصی جزو فرصت هایی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره برد.

زارعی کوشا اذعان کرد: توسعه و پیشرفت  استان به تنهایی از عهده دولت خارج است و اینجاست که باید میدان را برای نقش آفرینی موثرتر بخش خصوصی خالی کرد. 

استاندار کردستان تصریح کرد:بسیاری از فرصت‌های اعتلا و پیشرفت استان در گذشته قربانی رقابت‌های سیاسی شده که این امر نیز به سهم خود  ذهنیت‌های منفی در  مردم ایجاد کرده است. 

زارعی کوشا با بیان اينکه پیشرفت‌ها تنها با یک شخص حاصل نمی شود، اظهار کرد: در دوره خدمتگزاری  خود اعتقاد دارم که باید بخش خصوصی و دیگر دلسوزان استان حضور پر رنگ و موثر فارغ از هر نوع دسته بندی سیاسی داشته باشند و همه نیروها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی تاکید کرد:سند توسعه اقتصادی استان را بخش خصوصی باید بنویسد ، چرا که مسئولان  و مدیران برای مدتی در استان و در پست‌های مدیریتی حضور خواهند داشت، ضمن آنکه در مسیر انجام کار باید رویکردها اصلاح و کاستی‌ها با بهره‌گیری از خرد جمعی ترمیم شود.

استاندار کردستان یکی از  مهمترین موضوعات توسعه استان را مربوط به سرمایه گذاری در  استان ارزیابی کرد و گفت: یکی از  راه‌های معدود بر ای توسعه اقتصادی سرمایه گداری و جذب سرمایه‌گذاران قابل و توانمند است.

وی با بیان اینکه  بخشی از سرمایه گذاری‌ها توسط دولت و شرکت‌ها و هلدینگ های نیمه دولتی در استان انجام می‌شود، اظهار کرد:

یک به یک صندوق های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده اند که در ۱۰ شهرستان‌ استان  یک سرمایه گذاری بزرگ انجام دهند، که این مهم در حال انجام است. 

زارعی کوشا در ادامه به رشد بودجه  استان در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت:سال گذشته کردستان در قانون بودجه در ردیف ۲۴ کشور قرار داشت، اما امسال به رتبه ۱۴ رسیده و توانسته‌ایم سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهیم.

وی همچنین گفت: درسال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش درآمدهای استان درقانون بودجه منظور شده بود که امسال تنها با ۲۰ درصد رشد به سه  هزار میلیارد تومان  رسیده است. 

استاندار کردستان همچنین گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صورت ماهیانه و با موضوع و دستور کار مشخص را خواستار شدو گفت:با حضور فعالان بخش خصوصی استان و همراهی و عنایت دولت اگر نتوانیم گره‌های استان را یکی پس از دیگری باز کنیم باید گفت که مشکل از خود ما است.