یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۳۱:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت ۱۳:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش: برگزاری اردوهای کشوری برای کردستان فرصت است/ تأکید بر تدوین برنامه‌های پژوهش‌محور در نظام آموزشی

استاندار کردستان گفت: برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی کشوری به میزبانی سنندج یک فرصت خوب برای شناساندن ظرفیت‌ها و شاخصه‌های هویت بومی محلی این استان به دانش‌آموزان ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان «اسماعیل زارعی کوشا» در جلسه شورای آموزش و پرورش، خاطره دوران دانش‌آموزی در اردوهای ورزشی و مسابقات جشنواره‌ای و المپیادهای علمی را در ذهن ماندگار دانست و به مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان تأکید کرد که از این فرصت‌های طلایی با مطالعه، تدوین و تبیین راهبردی و برنامه‌های پژوهش‌محور اقدام کنند.
وی دانش‌آموزان کشور که در مسابقات ژیمناستیک و جشنواره ورزشی در کردستان حضور دارند را به عنوان سفیران فرهنگی توصیف و به مدیران توصیه کرد که در این مدت افزون بر اصل برگزاری مسابقات، دانش‌آموزان استان‌های کشور را با استعدادها و فرهنگ و هنر کُردها آشنا کنند تا با خاطره خوب از این استان بروند.
استاندار کردستان بر برنامه‌های پژوهش‌محور برای نهادینه کردن گفتمان عفاف و حجاب در استان تأکید کرد و افزود: تجربه نشان داده است که رفتار و نگرش سلبی به تنهایی چندان کارآمد نبوده و باید همسو با آن رویکرد ایجابی هم داشته باشیم.
وی تولید محتوای برنامه‌های راهبردی در شورای آموزش و پرورش را مهم خواند و اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی برای تفرقه‌افکنی و دوقطبی سازی در جامعه تلاش می‌کنند و موضوع حجاب هم بهانه‌ای برای اعمال اندیشه پلید افتراق است که ما باید در نظام آموزشی هوشمندانه در مقابل این رویکرد دشمن برنامه‌ریزی کنیم.
استاندار کردستان افراط و تفریط های سلیقه‌ای و بدون مطالعه علمی در مقوله تببین فلسفه عفاف و حجاب در مدارس را زیان‌بار دانست و گفت: رعایت عفاف و حجاب درکشور اسلامی، صدفی برای صیانت از مروارید وجود است.
کردستان میزبان مسابقات ژیمناستیک دختر و پسر ابتدایی و جشنواره ورزشی دختر/پسر و پدر و پسر در تابستان امسال است که استاندار کردستان این رویداد را بهترین فرصت برای آشنایی دانش‌آموزان کشور با شناسنامه و هویت فرهنگی-هنری استان قلمداد کرد.