یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۲۰:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۹ ساعت ۱۳:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری همایش روز ملی شوراهای اسلامی با حضور استاندار؛ 

شوراها، نماد مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است / کمک سیزده هزار میلیارد ریالی  دولت به شهرداری ها و دهیاری ها در سال گذشته

استاندار کردستان گفت: شوراها از ارکان اصلی مجموعه مدیریت شهری و تجلی استقرار حکومت مردمی  هستند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی‌کوشا” امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی که در محل سالن اجتماعات مجتمع فجر سنندج، برگزار شد با اشاره به پیشینه‌ شوراها از آن به عنوان یکی از ارکان حکمرانی امام (ره) یاد کرد  که از روز اول در قانون اساسی تعبیه شده و از مهمترین مباحث در ادبیات و دایره المعارف انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و ویژگی رهبر معظم انقلاب، توجه به نیروی مردمی و قاطبه مردم بوده است، افزود: نوع رفتار و سلوک و منش امام خمینی (ره)نشان می‌دهد اتکای اصلی ایشان به مردم بوده و بنیان‌های مردمی موثری را در همان ماه های اول انقلاب بنیانگذاری کردند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تشکیل بسیج از دیگر نمادهای حکمروایی مردم در انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: اگرچه ما موفقیت‌های بی شمار بسیج را در ایام دفاع مقدس می‌دانیم اما بسیج قبل از دفاع مقدس تشکیل شد و این نشانه نگاه ویژه امام  (ره)به اهمیت حضور مردم بوده است.

زارعی کوشا با ذکر اینکه معتقدیم تمام خدمات شهری و روستایی باید در چارچوب و زیرمجموعه شوراها مطرح شود، تصریح کرد: قانون شوراها آنگونه که باید اجرایی نشده است و این علیرغم ظرفیت بالای شوراها بوده است.

به گفته وی، این آرمانی است که امیدواریم مجلس جدید که خوشبختانه از استان کردستان نمایندگان مجرب و توانمند که تجربه نمایندگی را داشته‌اند را در خود خواهد داشت  بتواند قانون شوراها را اصلاح و تکمیل کند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اعتقادی به مدیریت ستادی و پشت میزنشینی نداریم، گفت: سعی کرده‌ایم به شیوه‌های مختلف در طول دو سال و نیم گذشته تاکنون با قریب ۱۴۰ سفر شهرستانی و بخشی در مناطق مختلف استان حضور و با مشکلات از نزدیک مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در سال ١۴٠٠ چهارصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبارات امالیات بر ارزش افزوده و قیر تامین شده گفت: کمک دولت به شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ با رشد خوبی به ۹۶۰  میلیارد و سال گذشته یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین دهیاری ها در سال گذشته بیش از ٣٣۵میلیارد تومان از این محل ها دریافت کردند‌.

طبق اظهارات استاندار کردستان، بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات مورد نیاز تامین شده که اعتبار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است.
زارعی کوشاضمن قدردانی از اعضای شوراها و دهیاران و شهرداران که این زمینه را فراهم کرده‌اند تا بتوانیم با رویدادمحوری کردستان را به ایران و جهان معرفی کنیم، خدمات شایان این ارگان‌ها را ارج نهاد.

وی خاطرنشان کرد:  حدود ۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از مراسم ۱۰۰۰ دف پالنگان استقبال کردند هرچند به دلیل نبود زیرساخت ها مردم مقداری دچار مشکل شدند اما در کل این موضوع به شاخص مهمی برای ثبت جهانی پالنگان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: در کنار این مراسم جشنواره‌های مختلف دیگری داشتیم که هر کدام به واسطه استقبال بسیار خوب مردم بازتاب قابل توجهی در عرصه کشوری و جهانی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : به واسطه خدمات زیرساختی و مختلفی که در روستاها صورت گرفته ما در حدود ۲۰۰ روستای کردستان مهاجرت معکوس داشته‌ایم و بالغ بر ۴۰ هزار نفر از شهرها به روستاها مهاجرت معکوس داشته‌اند.

نهضت احداث راه روستایی که بالغ بر ٣٧٠ کیلومتر طی دو سال اخیر انجام گرفته از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و این امر را قابل توجه و تقریبا در چندین دهه گذشته بی‌بدیل عنوان کرد.