چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۷:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲ ساعت ۱۴:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در دیدار با امام جمعه و شورای افتای بانه؛

روحانیون همواره مرجع و مأمن مردم بوده‌اند/ مدیران باید فرصت خدمت به مردم را غنیمت بدانند

استاندار کردستان عنوان کرد که روحانیون و علما از گذشته تا به حال مرجع و مأمن و گره‌گشای مشکلاتمردم بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با امام جمعه وشورای افتاء شهرستان بانه گفت: امروز توفیق پیدا کردم در اولین سفر رسمی به شهرستان‌ها در خدمتمردم عزیز و غیور بانه باشم.

وی با بیان اينکه  آغاز سفر با حضور در مزار شهدا و دیدار با روحانیون شروع شد، افزود: امید دارم در اینسفر بتوانیم در جهت خدمت به مردم گامهای موثر و بلندی برداریم.

زارعی کوشا کوشا اظهار کرد: روحانیون همیشه و در همه حال  مرجع و مأمن و گره گشای مشکلات مردمبوده‌اند و مدیران هم باید از فرصت خدمت بهره ببرند و برای رفاه مردم قدم بردارند.

استاندار کردستان اولویتهای سفر به شهرستان بانه را  بررسی مسئله آب شرب بانه و منطقه آزاد و ویژهعنوان کرد و گفت: اعتقاد دارم به ثمر نشستن منطقه آزاد و ویژه میتواند اقتصاد استان را متحول کند و  بنا داریم با اتکا به نگاه مثبت رئیس جمهور محترم و وزیر محترم کشور این اقدامات در موعد مناسب بهنتیجه برسند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بخصوص شهدای روحانی افزود: مسئولیتها وقتیمبارک است که بتوانیم  در راه خدمت به مردم کار کنیم.

در این ديدار ماموستا خدایی امام جمعه بانه با ابراز خرسندی از حضور استاندار کردستان در شهرستانبانه گفت: ماموستایان و روحانیون بانه معتقد به نظام اسلامی و همواره یار و همراه انقلاب هستند وامیدوارم مشکلات شهرستان یکی پس از دیگری با کار و تلاش مرتفع شود.

ماموستا عباسی امام جمعه بوالحسن نیز با بیان اینکه حضور استاندار کردستان برای حل مشکلاتشهرستان بانه ارزشمند و حائز اهمیت است، افزود: مردم شهرستان بانه مردمانی متدین و نماد وحدت وهمدلی هستند و این مردم  در دورههای مختلف و در جنگ تحمیلی و در انتخابات گوناگون مشارکتگسترده و همه جانبه داشته‌‌اند.

وی به بیان پاره گ‌ای از مشکلات مردم شهرستان پرداخت و افزود: ۶۰ درصد مردم بانه و روستانشینان کمدرآمد هستند و چون زندگی مردم از مرز تامین میشود امیدوارم در سفر رئیس جمهور با بازگشایی مرزموافقت شود تا  مردم بتوانند معیشت خود را تامین کنند.

ماموستا صالح زاده امام جمعه بوئین نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به استاندار کردستان با بیان اینکهمناطق مرزی و از جمله بانه در دوران جنگ هزینه زیادی متحمل شدند، گفت: با بسته شدن بازارچههایمرزی بسیاری از مشکلات برای جوانان پدید آمده و لذا درخواست داریم نست به بازگشایی بازارچه هایمرزی اقدام شود.

توجه به موضوع  آب شرب ،مسائل فرهنگی، اشتغال و سرمایه گذاری و افزایش سرانه فضاهای آموزشی  از جمله مسائل و اولویتهای شهرستان بانه بود که با استاندار کردستان در میان گذاشته شد.