شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۴:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۵:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان درگذشت استاد عندلیبی را تسلیت گفت

نی‌نواز نینوا از نفس افتاد

استاندارکردستان در پیامی درگذشت استاد «جمشید عندلیبی» چهره برجسته موسیقی ایران زمین را تسلیت گفت و افزود: یاد و خاطره  این چهره فاخر هنری کردستان که ظهر سه شنبه ۱۵ اسفندماه جاری به دلیل ایست قلبی رخ در نقاب خاک کشید تا ابد در ذهن مردم کردستان و ایران اسلامی جاودانه است.

 

 

اسماعیل زارعی کوشا:

استاد جمشید عندلیبی چهره ماندگار موسیقی کردستان است

کردستان خاستگاه موسیقی سنتی در ایران است/ سنندج شهر موسیقی خلاق در ایران

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” در این پیام تصریح کرده است : «اینجانب ضایعه درگذشت این موسیقیدان، نوازنده و آهنگ‌ساز بنام را به جامعه هنری کشور عزیزمان و مردم هنرپرور استان کردستان و خانواده بزرگ عندلیبی به ویژه دوست ارجمندم استاد جلیل عندلیبی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان غفران و رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و شاگردان ایشان خواستارم»
او با اشاره به جایگاه و منزلت خانواده عندلیبی ها در عرصه موسیقی و تولید آثار فاخر هنری به نفس های ماندگار استاد جمشید عندلیبی، تشریح کرد: کردستان خاستگاه موسیقی سنتی و دیار خانواده های بزرگ‌هنری از جمله عندلیبی ها و کامکارها است.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نام استاد «جمشید عندلیبی» برای همیشه با صدا، سوزِ نی و آوازش جاودان خواهد ماند؛ افزود: عنوان شهر خلاق موسیقی به واسطه نام و جایگاه چهره های فاخر موسیقی به این شهر اعطا شده است.

او کردستان را سرزمین مناره و خاستگاه موسیقی عرفانی و دف نوازی نیز خواند و در این مورد به طنین صدای گروه هزار دف در دهمین جشنوارە بین المللی”دف، نوای رحمت” در پیاده راه فرودسی سنندج  در هفته وحدت امسال اشاره کرد.
استاندار کردستان نام گذاری یکی از خیابان های شهر سنندج به نام استاد جمشید عندلیبی را به حق دانست و اعلام کرد که این موضوع مهم را به اعضای شورای اسلامی و شهردار سنندج پيشنهاد خواهد داد.