شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۲۷:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ساعت ۱۹:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

در نشست خبری استاندار کردستان با رسانه‌ها مطرح شد:

تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در کردستان/ قدردانی استاندار از همراهی فعالان رسانه‌، پیام آوران عرصه‌ی آگاهی بخشی و امید آفرینی/ راه‌اندازی ۲ ایستگاه باری و مسافری قطار در سال آینده /سد ژاوه سال آینده آبگیری می‌شود /رشد اقتصادی ۱۰درصدی در بخش کشاورزی

استاندار کردستان خبرنگاران را حقله واسطه و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم و بازتاب‌دهنده خدمات توصیف کرد و گفت: بخش عمده‌ای از اقدامات انجام شده در استان، مرهون زحمات فعالان رسانه‌ای کردستان است که همواره در همه فصول ما را همراهی کرده‌اند‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، از همکاری و همراهی فعالان رسانه‌، پیام آوران عرصه‌ی آگاهی بخشی و امیدآفرینی، در پوشش مطلوب اخبار استان در سالی که گذشت و حضور موثر و فعال تمامی آنها که برای پوشش اخبار دستاوردهای نظام در کردستان در همه ایام با مجموعه مسئولان استان همراه بودند، قدردانی کرد و اظهار داشت:  امید است با همدلی و همراهی شما در راستای اعتلاء و رشد و شکوفایی استان توفیق روز افزون داشته باشیم.

استاندار کردستان خبرنگاران را حقله واسطه و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم و بازتاب‌دهنده خدمات توصیف کرد و افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات انجام شده در استان مرهون زحمات فعالان رسانه‌ای کردستان است که همواره در همه فصول ما را همراهی کرده‌اند‌.

زارعی کوشا با مروری بر عملکرد دولت در استان طی سال جاری خاطر نشان کرد: ابتدای سال وعده کردیم که ۱۴۰۲ سال فعالیت‌های گسترده عمرانی و اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام در استان باشد که به لطف الهی این اتفاق تا حدود زیادی محقق شد و بازخورد زیادی به دنبال داشت که نمونه آن را در مراسم استقبال امسال از رئیس‌جمهور علی رغم فضا سازی و تلاش گسترده رسانه‌های معاند برای دلسرد کردن مردم را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اتمام پروژه راه‌آهن سنندج همدان بیان کرد: هر هفته دو قطار مسافری از تهران به سنندج و بالعکس تردد داشته و میانگین ۶۰۰ نفر را جابه‌جا می‌کند و  در حوزه باری نیز یک ایستگاه در ماه گذشته راه‌اندازی شده و درخواست‌های زیادی برای انتقال کالا و فرآورده‌های نفتی از مجموعه پتروشیمی، کارخانه سیمان و اقلیم کردستان ارائه شده که امیدواریم در سال آینده محقق شود.

استاندار کردستان از راه‌اندازی ۲ ایستگاه باری و مسافری قطار در سال آینده خبر داد و گفت:  در سال آینده یک ایستگاه باری سنندج و مسافربری قروه راه‌اندازی و تمام تلاشمان را برای اتمام ایستگاه دهگلان نیز به‌کار خواهیم گرفت.

زارعی‌کوشا در ادامه با اشاره به پروژه‌های آبی در استان اظهار کرد: برای اتمام سد چراغ ویس در سقز به ۹۰  میلیارد تومان اعتبار نیاز  بود که به دلیل آبگیری ناقص در گذشته، از ردیف بودجه خارج شده بود که خوشبختانه در این دولت اعتبار تخصیص یافت و به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: سال آینده سد ژاوه که ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری دارد را بعد از گذشت سالیان سال آبگیری و به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان از رشد اقتصادی ۱۰ درصدی در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در این دولت در کردستان از ۲/۹ میلیون تن به ۳/۵ تن رسیده است.

زارعی کوشا تصریح کرد: در این دولت بیش از ۵۷۰۰  هکتار اراضی به آبی تبدیل شده که تا پایان دولت به ۱۶۷۰۰هکتار خواهد رسید.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته بیش از دو هزار طرح خرد در استان شروع شده و دولت پروژه جدیدی را آغاز نکرده چراکه عزم دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

استاندار کردستان پروژه کریدور را مهمترین طرح عمرانی امسال اعلام کرد و افزود: کریدور شمال به جنوب در محور سقز به سنندج در ۱۱ قطعه فعال و عملیات در حال انجام است، این پروژه نیازمند ۱۱ همت  اعتبار است که از طریق تسهیلات بانکی، و  مولدسازی به دنبال تامین و تقویت منابع و تکمیل قطعات این پروژه هستیم چراکه این ظرفیت در دولت وجود ندارد که همه اعتبار را برای اتمام این پروژه اختصاص دهد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی انجام شده که با هیچ دولتی قابل قیاس نیست، خاطر نشان کرد: در طول هشت سال گذشته تنها حدود ۴۰۰ کیلومتر راه در کردستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: ابتدای دولت شاخص برخورداری از راه آسفالته در استان ۶۲ درصد و در کشور ۷۲درصد بود که اکنون در کردستان به ۷۴ درصد رسیده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی با جدیت مورد توجه بوده و از هر فرصتی برای برگزاری برنامه‌هایی با غنای فرهنگی استفاده‌کرده‌ایم که در این حوزه برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله مراسم اربعین، تئاتز خیایانی مریوان، جشن امت احمد و سفره وحدت که بازتاب جهانی داشته در استان برگزار شد.

زارعی کوشا گردشگری طبیعی، سلامت، مذهبی و گردشگری خاص دفاع مقدس  را یکی از ظرفیت‌های کردستان برشمرد و تاکید کرد: معتقدم باید روی توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تمرکز کنیم که در این زمینه سرمایه‌گذاران زیادی به استان دعوت شده است.

وی به اقدامات حوزه اقتصادی در استان گریزی زد و گفت: تلاش ما توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری بوده که در این زمینه اولویت حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و زمینه برای حضور هلدینگ‌های مطرح و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند شستا، ستاد اجرایی، بانک‌های سپه و ملی و بنیاد مستضعفان   در استان فراهم است که در همین راستا اعلام آمادگی شده است.

طبق اظهارات استاندار کردستان، تصویب نهایی مناطق آزاد از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت بوده که در حال پیگیری است.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: سال آینده نیز سفرهای شهرستانی، بخشی و ارتباط با مردم را با قوت ادامه خواهیم داد و به این ارتباطات افتخار می‌کنیم و یقین داریم که این مسیر مورد نظر مقام معظم رهبری و خواسته رییس جمهور است و با این ارتباطات علاوه بر برکات زیاد این دیدارها،مدیران انگیزه مضاعف برای خدمت شایسته خواهند یافت.