سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۱۹:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۶ ساعت ۱۹:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در مراسم باشکوه تشییع هشت شهید گمنام در سنندج :

شهدا پرچم‌های همیشه در اهتزاز/شهادت بالاترین مدال افتخار و بندگی است

صبح امروز تشییع پیکرهای هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس، با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی مردم سنندج از میدان آزادی تا میدان انقلاب این شهر، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)و سالگرد شهادت سردار سلیمانی،  ضمن خیر مقدم  به محضر شهدای گمنام که امروز کردستان معطر به عطر حضور آنان است، گفت:شهادت بالاترین مدال افتخار و بندگی است و هیچ مقامی نزد خداوند بالاتر از شهادت نیست.
وی با بیان اینکه حضور پیکر مطهر شهدا که در واقع فرزندان برومند و سلحشور این سرزمین هستند افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود، افزود:جای جای کردستان مملو از خاطرات رزمندگانی است که برای سربلندی و امنیت ایران و اسلام فداکاری کردند.
وی ادامه داد:جوانان و نوجوانان کشور در دوران دفاع مقدس آسایش و امنیت کشور را بر زندگی خود ترجیح دادند و مردانه پا در مسیر پر افتخار حسینی گذاشتند تا برای همیشه ستاره های درخشان و مشعل‌های فروزان هدایت همه ما باشند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه شهدا حجت‌های بزرگ خداوند و سند حقانیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، ادامه داد:حقیقت انقلاب در وجود شهدا متبلور است و مردم ما با همه وجود به شهدا عشق می‌ورزند.

وی افزود: امروز فرصتی پیش آمده که شهدای گمنام را به عنوان سند حقانیت انقلابمان بر سر دست بگیریم و نشان دهیم که انقلاب اسلامی در نهایت مظلومیت و مقتدرانه بیش از ۴۰ سال است با رهبری امامین انقلاب در مقابل دشمنان ایستاده و زین پس نیز در مقابل همه مشکلات و توطئه ها خواهد ایستاد.
استاندار کردستان در ادامه بر ضرورت جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:رسانه‌های وابسته به دنبال این هستند که جامعه را از حقایق دور بدارند و خواسته‌های خود با انواع ترفندها به نسل جوان و نوجوان القا کنند.
وی افزود:رسانه‌های جریان انقلاب باید حقایق را بیان و هنرمندانه توطئه‌ها را خنثی کنند.
زارعی کوشا در ادامه به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت:سردار سلیمانی نماد کارآمدی و مردم داری است که مردانه پا در میدان گذاشت و نسخه وحوش داعشی را در هم پیچید.
استاندار کردستان گفت: پیام شهدا به ما این است که با بصیرت پای انقلاب بایستیم و مرعوب خدعه و طراحی دشمنان نشویم .
وی یادآوری کرد:دیگر پیام مهم شهدا خطاب به مدیران است که میز خدمت آنان فرصتی برای خدمتگزاری به مردم است و با خدمت و نوکری مردم و با کارآمدی رضایتمندی حداکثری را جلب کنند.
بر اساس این گزارش، پس از مراسم باشکوه تشییع شهدای گمنام پیکر مطهر یک شهید عزیز در محوطه استانداری کردستان و یک شهید دیگر در سازمان قضایی نیروهای مسلح در سنندج تدفین شد.
همچنین قرار است پیکر مطهر سه شهید پس از تشییع در شهرستان قروه در محوطه حوزه علمیه امام صادق(ع)، پارک رضوان قروه و شهر مالوجه به خاک سپرده شود.
پیکر پاک ۲ شهید هم در حسن آباد یاسوکند و پیرتاج بیجار تشییع و خاکسپاری می شود و پیکر یک شهید دیگر نیر در محوطه ارتش مریوان به خاک سپرده خواهد شد.