چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۶:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ساعت ۱۳:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان خواستار توسعه متوازن شهرداری‌ها شد/ دریافت ماشین آلاتی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان

استاندار کردستان در سفر به تهران و حضور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور خواستار توجه و توسعه متوازن شهرداری‌ها از حیث دسترسی به امکانات و منابع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق محروم و کمتر برخوردار باید برای خدمت رسانی موثرتر به شهروندان به امکانات و تجهیزات کافی دسترسی داشته باشند، گفت:ایجاد توازن در شهرداری‌های کشور مستلزم نگاه ویژه دولت و خصوصا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور است.
با رایزنی و جلب نظر مساعد مسئولان توسط استاندار کردستان ، مدیران حوزه عمرانی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مساعدت مالی در قالب ۱۸ دستگاه ماشین آلات عمرانی برای شهرداری‌های کردستان جذب شد.
ماشین آلات حوزه راهسازی، آتش نشانی، حمل زباله و ون شهری که در مجموع ۱۸ دستگاه را شامل می‌شود به زودی در شهرداری‌های استان مستقر و زمینه تسهیل خدمت رسانی بهتر به مردم استان را فراهم خواهند کرد.
همچنین تلاش زارعی کوشا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای استان نیز بی نتیجه نماند و ۶۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری استان و بخصوص شهرهای سنندج و سقز اختصاص پیدا کرد.
در این جلسه همچنین با توجه به وجود مشکل پسماند در سطح استان مقرر شد یک تیم ویژه کارشناسی ازسوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای جمعبندی مشکلات پسماند دراستان استقرار پیدا کنند ومتعاقب گزارش ارزیابی، اعتبارات ویژه ای برای ساماندهی پسماند به استان اختصاص یابد.
دریافت ۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای شهرداری‌های کوچک استان از دیگر دستاوردهای دیدار استاندار کردستان با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.