سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۰:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ساعت ۱۳:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

مبنا قرار گرفتن ضمانت زنجیره‌ای وام مسکن روستایی/ تاکید استاندار کردستان برجذب صددرصدی وام مسکن روستایی

استاندار کردستان بر اطلاع رسانی بیشتر به روستاییان برای دریافت وام مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید کرد و گفت: ضمانت زنجیره ای مبنای پرداخت وام مسکن روستایی در کردستان است لذا مشکل بانکی در این راستا وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان ، اظهار کرد: وقتی آمار ثبت نامی ها با تایید نهایی در شهرهای کوچک استان در طرح نهضت ملی مسکن هماهنگی ندارد نشان می دهد مشکل و نقصی وجود دارد که باید پیگیری و برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه نباید به ارسال پیامک برای اطلاع رسانی به ثبت نام شدگان اکتفا کرد، افزود: برای شهرهایی هم که مازاد سهمیه ثبت نام کردند باید فکر اساسی شود.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه کارجهادی در مقاوم سازی مسکن روستایی آغاز شده است، اضافه کرد: چند هفته ای است که سهمیه وام مسکن روستایی به بانک های استان ابلاغ شده است و انتظار می رود صددرصد آن در استان جذب شود.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه استان در مقاوم سازی مسکن روستایی ۹ درصد از میانگین کشوری پایین تر است، افزود: امیدواریم با تسهیلاتی که برای مقاوم سازی مسکن روستایی ابلاغ شده شاهد رفع این فاصله با میانگین کشوری باشیم.
وی یادآور شد: مسکن در روستاهای ما آسیب پذیر هستند و اگر اتفاق و حادثه طبیعی هم چون زلزله روی دهد واحدهای زیادی تخریب خواهد شد لذا توجه به مقاوم سازی مسکن روستایی ضروری است.
استاندار کردستان تاکید کرد: مبنای پرداخت وام مسکن روستایی در استان بر ضمانت زنجیره ای می گذاریم و این مهم با رعایت الزامات و مقررات بانکی انجام شود.
زارعی کوشا یادآور شد: با اعلام آمادگی بانک های استان مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در اجرای طرح مسکن ملی دغدغه اجرایی داشته باشند.
وی ادامه داد: مسئول طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها فرمانداران هستند و باید پاسخگوی میزان و نحوه اجرای این طرح باشند.
استاندار کردستان تاکید کرد: روستاییانی که در طرح نهصت ملی مسکن در شهرها ثبت نام کردند حذف خواهند شد لذا با اطلاع رسانی به این افراد آنها را به دریافت سهیمه روستایی و جذب وام این حوزه ترغیب کنید.