چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۱:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۷ ساعت ۱۰:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

سفر استاندار و مدیران استان به بخش های مرکزی و اورامان سروآباد:

استاندار کردستان به مقام شامخ شهدای هورامان ادای احترام کرد/برپایی میز خدمت در مسجد جامع هورامان/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به سروآباد/ شاخص اجرای طرح هادی در سروآباد بیش از میانگین کشوری است

استاندار کردستان در سفر یک روزه خود به شهرستان سروآباد در بدو ورود با حضور در گلزار  شهدای هورامان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در مسجد جامع این شهر برای پاسخگویی به مطالبات و مشکلات مردم نیز، میز خدمت برپا کرد‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز پنجشنبه ۷ دی ماه، در جریان سفر یک روزه به شهرستان سروآباد، با حضور در گلزار شهدای هورامان به غبارروبی و نثار فاتحه در مزار شهدا پرداخت.

وی همچنین از یادمان شهدای این شهر بازدید و با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

زارعی کوشا با حضور در مسجد جامع هورامان به همراه ۳۸ نفر از مدیران کل استان در راستای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم، میز خدمت برپا کرد و با جوانان و ساکنین این منطقه ملاقات نمود.

استاندار کردستان در مسجد جامعه هورامان با بیان اینکه اصالت و قدمت مردم این منطقه به اندازه قدمت و اصالت بشریت است، اظهار کرد: ساکنین این شهر در یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین نقاط دنیا به عنوان مرزداران غیرتمند زندگی می‌کنند و تاریخ غیرت و شرف، تلاش و کوشش را از آنان در خاطر خود به یادگار ثبت کرده است..

زارعی کوشا، پیگیری مطالبات بحق مردم را وظیفه خود و مدیران استان دانست و گفت: تا حد توان و ظرفیت بر اساس اختیارات با افتخار برِآنیم تحولی جدی در این منطقه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این منطقه با ظرفیت‌های ویژه در کنار محرومیت‌های به جامانده  از ادوار گذشته، مشکلات زیادی دارد که امیدواریم با تعامل مدیران و همکاری مردم ، برطرف شود.

طبق اظهارات استاندار کردستان، شاخص جمعیت در شهرستان سروآباد بسیار روند کاهشی داشته و مانع بزرگی بر سر راه توسعه این شهرستان است.

زارعی کوشا افزود: شاخص جمعیت به عنوان یک شاخص اصلی برای حوزه اعتبارات در قانون بودجه، برنامه‌های پنج ساله و اسناد بالادستی مورد توجه قرار می گیرد لذا کاهش جمعیت در شهرستان سروآباد نسبت به گذشته خود، مانع بزرگی برای طراحان و برنامه‌ریزان در دستگاه‌های اجرایی است‌. 

وی با اشاره به عنایت ویژه دولت سیزدهم به استان کردستان طی دو سال گذشته و اختصاص اعتبارات جهشی به استان، افزود: بیش از ۳۰۰ مصوبه در سفرهای استانی رییس جمهور به استان تصویب شده که فرصت و ظرفیت ویژه ای برای استان، ایجاد کرده است.

استاندار کردستان تلاش در راستای حل مشکلات در این منطقه را ضروری اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته بیشتر از ۱۲۵ هزار متر مربع آسفالت در روستاهای  شهرستان سروآباد انجام شده است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۳۱۰ کیلومتر جاده روستایی در استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.

وی عنوان کرد:  میانگین شاخص طرح‌های هادی روستایی، در شهرستان سروآباد ۷۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری رشد قابل توجهی داشته دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در حوزه عمرانی در استان تحقق یافته است، تاکید کرد: امیدواریم شیب خدمت با سرعت بیشتر انجام شود و این فرایند با پیگیری و همت مسئولین  استمرار یابد‌.

زارعی کوشا تاکید کرد: مطالباتی که توسط  مردم این منطقه در قالب میز خدمت  مطرح شد، در سرلوحه کار مدیران استان قرار می‌گیرد.

  وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور، ۴۰۰ میلیارد تومان مختص شهرستان سروآباد برای حوزه‌های مختلف مصوب شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت تقویت باغات شهرستان سروآباد و منطقه هورامان افزود: کشاورزی در این بخش با توجه به توپوگرافی منطقه، سخت و با دشواری‌های زیادی روبه‌روست لذا تمرکز  جهادکشاورزی استان بایستی بهره‌مندی کشاورزان این منطقه از ظرفیت باغات باشد.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه  هورامان و شهرستان سروآباد باید از بن‌بست خارج شود، اظهارکرد: این مهم خواسته‌ای بحق و از برنامه‌های جدی دولت است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه هورامان که امروز یک برند جهانی برای تمامی منطقه و فرصتی ویژه است، یادآور شد: با تمام توان در صددیم  که استان و  مردم این منطقه از این ظرفیت به بهترین شیوه بهره‌مند شوند و با پیگیری های مداوم بستری برای توانمندی مردم این منطقه از لحاظ اقتصادی ایجاد شود.