سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۱۹:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ساعت ۱۵:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در همایش استانی «اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری» مطرح کرد؛

رهبر معظم انقلاب گنجینه بزرگ فکری و وجودشان نعمت بزرگ الهی است/ پیشرفت کردستان نیازمند تعامل گسترده همه دستگاه‌ها است/ مردم، بازوی توانمند دستگاه قضایی در احقاق حقوق عامه هستند

استاندار کردستان گفت: کردستان به عنوان استانی که در آستانه یک جهش در شاخص‌های مختلف پیشرفت قرار گرفته، نیازمند تعامل گسترده و مطلوب دستگاه‌های اجرایی با حفظ استقلال است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در همایش استانی اندیشه‌های قضایی “رهبر معظم انقلاب اسلامی” که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، از ابتکار برگزاری این همایش وزین در استان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه جامعیت تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف قابل تامل است، افزود: شخصیت جامع الاطراف و اندیشه‌ بسیار متعالی معظم له در شرایط و حوزه‌های متفاوت، تحت الشعاع مسئولیت قرار گرفته و این مسئولیت رهبری مانع از این شده که ما با بسیاری از ابعاد تفکر عالی و متعالی مقام معظم رهبری آشنایی پیدا کنیم.

استاندار کردستان به قوام مستحکم فکری مقام معظم رهبری جدا از جایگاه معظم‌له به عنوان رهبر، گریزی زد و گفت: اندیشه متعالی رهبری، برخلاف بسیاری از شخصیت‌های سیاسی دنیا که به مرور  زمان، دیدگاه‌ها، نگرش‌‌ها، نظرات آنها تغیر، تبدیل و تقلیل می‌شود، همواره در طول این دوران محوریت آن حفظ شده است و اکنون بخشی از ارزشمندی این همایش تمرکز بر این گنجینه بزرگ است و به طور اختصاصی در حوزه قضایی و حقوق عامه از این منبع بسیار عظیم موارد ارزشمندی استخراج می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد : صحبت از دولت اسلامی به معنای ساختار اداره جامعه اسلامی است که بر اساس موازین دین مبین اسلام  حرکت کند و بخش مهم آن حوزه قضا است که محوریت تحقق عدالت را در جامعه بر عهده دارد.

زارعی کوشا تعریف سه قوه به صورت مستقل اما مرتبط در قانون اساسی جمهوری اسلامی را با هدف متعالی تحقق عدالت ذکر کرد و ادامه داد: اقدامات این سه قوه با هم مرتبط و  ساختاری تکاملی است که قرار است هدف عالی و متعالی نظام جمهوری اسلامی را محقق می‌سازد‌

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه ویژه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری افزود: پیشگیری از نقض حقوق عامه ارتباط تنگاتنگ بین دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد و با سامان دادن سامانه ها شکل می‌گیرد و صرفا با مقاله ندشتن، طرح موضوعات و سخنرانی قابل تحقق نیست لذا ما نیازمند طراحی دقیق و اندام وارگی متناسب در ساختار کمحتوا هستیم.

زارعی کوشا تصریح کرد: متاسفانه امروز در حوزه اجرا از بروکراسی اداری به بروکراسی سامانه‌ها رسیده‌ایم و این نشان از  عدم جامعیت و عدم‌ مانعیت لازم در سامانه‌های طراحی شده است.

وی بیان کرد: معتقدیم امروز کردستان در آستانه یک جهش در شاخص‌های پیشرفت قرار گرفته و لازمه این امر تعامل گسترده و مطلوب دستگاه های اجرایی، قضایی و نظارتی با حفظ استقلال و انجام وظایفشان است.

استاندار کردستان تاکید کرد: انگاره های ناصحیح و ذهنیت‌های ناصواب نسبت به کردستان باید از افکار عمومی زدوده شود و این خود مصداق عام تری از حقوق عامه است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: سفرهای رئیس جمهوری به کردستان، دستاوردهای این سفرها و استقبال گسترده آحاد مردم از هیئت دولت ، کمک زیادی به حل این موضوع کرده است و زمینه‌ای فراهم ساخت که این انگاره‌ها از چهره پاک استان زدوده شود.

وی تاکید کرد : تعامل و برادری و قاطعیت در مقابله با فساد، دولت را برای خدمتگزاری بهتر به مردم یاری خواهد کرد.