چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۴:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ساعت ۱۴:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در شورای اداری استان با محوریت انتخابات عنوان کرد:

مشارکت در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان است / سفر هیئت دولت به کردستان تراز تعامل مدیران برای حل مشکلات را ارتقاء داد/ خلق حماسه‌ای دیگر با حضور مردم در راه است

استاندار کردستان با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تحقق حماسه سیاسی خواهد شد، گفت: نرخ بالای مشارکت در انتخابات پیش رو می‌تواند شاخص بزرگی در تکمیل توفیقات گسترده در حوزه‌های مختلف استان باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” عصر امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در جلسه شورای اداری استان با محوریت انتخابات که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، به نقش مشارکت در انتخابات گریزی زد و اظهار داشت:  طی یکی دو سال گذشته در استان، اتفاقات خوبی افتاده و آن شاخصی که می‌تواند تکمیل کننده توفیقات گسترده در حوزه‌های مختلف استان باشد، نرخ بالای مشارکت در انتخابات پیش رو است.

وی تصریح کرد: استان کردستان در همان آغاز تقویم انتخابات در تمهید مقدمات و انجام کارهای لازم و مرتبط برای آمادگی جهت این حماسه بزرگ، جزو استان‌های پیشگام در سطح کشور بوده است.

استاندار کردستان ضمن قدردانی از اعضای ستاد انتخابات و کمیته‌های مختلف در استان، گفت: همکاری و هم‌افزایی ۱۰۰ درصدی تمام دستگاه‌ها و ادارات در برگزاری انتخاباتی پرشور ضرورت دارد و باید پشتیبانی‌های لازم از ستاد انتخابات صورت گیرد.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: کردستان متاسفانه در برخی ادوار گذشته از عدد مشارکت نسبتا پایینی در انتخابات برخوردار بوده که امیدواریم در این دوره شاهد مشارکت حداکثری مردم و خلق حماسه‌ای بزرگ باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب، معاندین و ضد انقلاب با استفاده از ظرفیت رسانه‌های وابسته و مزدور، بیکار ننشسته و نخواهند نشست، یادآور شد: دشمن با  فضاسازی‌ و تهدید فعالان عرصه انتخابات و مردم همچنان که در سالگرد اغتشاشات سال گذشته نتوانستند به اهداف شوم خود برسند، این بار هم شکست خواهند خورد و با عنایت مردم استان، این انتخابات عکس آنچه دشمن می‌پندارد در استان اتفاق خواهد افتاد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پیرو سفرهای شهرستانی و بخشی، بستر تصمیم‌گیری مناسب در مسیر رفع مشکلات در استان با تعامل مدیران کل فراهم شده است افزود: ادعا نمی کنیم این سفرها می‌تواند مشکلات این بخش‌ها و شهرستان‌ها را به صورت کامل حل کند اما می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات باشد.

زارعی کوشا با بیان اینکه به تمام نامه‌ها و مطالبات مردم در این سفرهای بخشی رسیدگی خواهد شد، افزود : تا جایی که بتوانیم به صورت هفتگی این سفرهای استانی را ادامه خواهیم داد و تمام توان خود را برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم به کار خواهیم گرفت.

استاندار کردستان به سرمایه گذاری‌های شرکت شستا در حوزه صنعت، معادن و گردشگری در استان گریزی زد و ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز نگاه خوبی به استان دارد و در نشستی که با رئیس بنیاد داشتیم قرار براین شد که بسته‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای را برای ورود بنیاد ارائه کنیم.

زارعی‌کوشا یادآور شد: در ۹ ماهه اول امسال شاهد کاهش بسیار محسوس در نرخ بیکاری بودیم که این نشانه خوبی برای استان است.

وی با بیان اینکه استان کردستان رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را براساس اعلام مرکز آمار در پاییز امسال داشته است، گفت: مشارکت اقتصادی استان نیز در سال‌جاری براساس این آمار،  نسبت به میانگین کشور ۲ درصد بیشتر بوده است.

طبق اظهارات استاندار کردستان اولویت و مسئله مهم ما اشتغال فارغ‌التحصیلان است که در این راستا نیز با رئیس جهاد دانشگاهی کشور تفاهم‌نامه ای امضا کردیم که امیدواریم نتیجه آن رفع مشکلات استان در این حوزه باشد.

طبق این گزارش، در حال حاضر تعداد نامزدهای قطعی تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نظارت، در استان ۱۳۳ نفر است.

٣۵٨ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام قطعی کردند و در خلال برسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت، ۳۳۶ نفر تایید صلاحیت شدند و ۳۲ نامزد نیز انصراف داده‌اند.

مقرر است تا ۱۴ بهمن به اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده، رسیدگی شود بنابراین امکان افزایش نامزدها وجود دارد، ضمن اینکه ۷۰۶ نفر پیش ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات مجلس قبل رشد ۲.۷ برابری داشت.

در پنج حوزه‌ انتخابیه اصلی، پنج فرعی و ۲۱ بخشداری زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم و تمام بخشداری ها به فیبرنوری متصل هستند‌ و هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رأی ثابت و سیار، شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.