جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۰:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۱ ساعت ۱۵:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار:

آموزش در خصوص پدافند غیرعامل، هم برای مدیران و هم مردم ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، بر ضرورت آموزش مدیران و مردم در زمینه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: بسیاری از ما هنوز آگاهی و درک صحیحی از پدافند غیرعامل نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، تصریح کرد: مشکلی که در همه حوزه های پدافند با آن مواجهیم، آموزش است، مدرک دانشگاه دلیلی برای بی نیازی از آموزش نیست، اگر می خواهیم فرزند زمان خود باشیم به آموزش نیاز داریم.
وی ضمن انتقاد از عدم توجه دستگاه ها به حوزه پدافند غیرعامل، خواستار اجرای تخصیص ۲% بودجه دستگاه ها به این موضوع شد و افزود: در صورت عدم توجه به این موضوع، اگر اتفاقی رخ دهد، کل اعتبار دستگاه نخواهد توانست مشکل را حل کند.
معاون سیاسی استاندار، در ادامه ضمن اشاره به جغرافیای خاص و شرایط ویژه ایران در طول تاریخ و اقدامات گذشتگان بویژه در نگهداری و بهره برداری از منابع آب، گفت: گذشتگان ما، در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار بهتر از ما عمل کرده اند.
زارعی در ادامه، دسترسی به آب سالم و خوش طعم را حق مردم دانست و تاکید کرد: در بهره برداری از آب سدهای استان، باید اولویت با تامین آب شرب شهرها و روستاها باشد و بعد کشاورزی.
وی از حفر بیرویه چاه در منازل مسکونی و زمین های کشاورزی انتقاد کرد و افزود: آب جزو منابع ملی محسوب می شود و شیوه مصرف و نحوه نگهداری آن بسیار مهم است.
در پایان این جلسه، احمد محمدرضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از فرمانداری های تابعه استان خواست، در راستای تامین ایمنی شهرها، بر رعایت مباحث ۱۲ و ۲۱ ساخت و سازها نظارت کافی شود.