شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۲۹:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت ۱۴:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های استان ؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با استاندار کردستان دیدار کرد

در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه و با هدف  بررسی وضعیت و مسائل کتابخانه‌های این استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  با استاندار کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد

 

به گزارش روابط استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” در دیدار با “معصومه حسنی خونسار”، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان ها می تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه ها در اجرای برنامه ها توجه داشته باشند.

استاندار کردستان بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و  ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

حسنی خونسار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی  متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت های استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص های فرهنگی اثرگذار خواهد بود