جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۰:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲ ساعت ۲۰:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در سفر به بانه؛

به شکوفایی اقتصادی بانه بسیار امیدوارم/ مشکل آب شرب شهر بانه تا اردیبهشت‌ماه برطرف می‌شود

استاندار کردستان عنوان کرد با توجه به طرح‌های تولیدی موجود و روند ایجاد دو منطقه آزاد و ویژه به شکوفایی اقتصادی شهرستان بانه بسیار امید دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از شهرک صنعتی بانه و در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهرستان بانه گفت: اولین سفر رسمی من به شهرستان‌ها از بانه کلید خورد تا با حضور در میان مردم متدین و اصیل این منطقه از نزدیک و به صورت میدانی در جریان مشکلات و کاستی‌ها قرار بگیرم.

وی با بیان اینکه بخشی از بنیان‌های اقتصادی استان نظیر منطقه ویژه و منطقه آزاد در شهرستان بانه تعریف شده است، گفت: اولین مسئله حائز اهمیت شهر بانه مشکل آب شرب است،  در بازدیدی که از سد عباس آباد صورت گرفت تسریع در اجرای پروژه خط انتقال و ایجاد ایستگاه پمپاژ مورد بررسی قرار گرفت.

زارعی کوشا افزود: در سفر آتی وزیر نیرو حتما در خصوص آب شرب بانه و رفع این مشکل چاره اندیشی خواهیم کرد.

استاندار کردستان به مردم شهر بانه وعده داد نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده و قبل از شروع فصل گرما مسئله آب شرب حل خواهد شد.

وی همچنین به فعالیت و پویایی شهرک صنعتی بانه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۴۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهر فعال هستند و واحدهای تولیدی دیگری نیز در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید که می توانند نقش موثری در اشتغال آفرینی برای جوانان این دیار ایفا کنند.

زارعی کوشا یکی دیگر از مزیت‌های مهم و اساسی شهرستان بانه را مرز عنوان کرد و گفت: هم اکنون ترانزیت کالا و تردد مسافر از مرز سیرانبند برقرار است اما خود مرز نیازمند ساماندهی اساسی است.

استاندار کردستان اضافه کرد: جاده دسترسی به مرز وضعیت مطلوبی ندارد و در سفر رئیس جمهور حتما تلاش خواهیم کرد که اعتبارات لازم برای آن را مصوب کنیم و این امر حتما در اولویت قرار خواهد گرفت.

استاندار کردستان در شهرک صنعتی بانه از چند کارگاه تولیدی مستقر در این شهرک بازدید و با صاحبان این واحدها گفتگو کرد.