پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۳۲:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۷:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

پدافند غیر عامل باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود/ درگیر حاشیه‌سازی و بازی‌های رسانه‌ای نمی‌شویم

استاندار کردستان گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از سرمایه‌ها و زیرساخت‌ها، موضوع پدافند غیرعامل باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و با محوریت رونمایی از کتاب طرح جامع پدافند غیر عامل استان برگزار شد، بر لزوم توجه جدی به این مقوله تاکید کرد و گفت: حفاظت از سرمایه‌های ملی و زیرساخت های موجود در مقابل تهدیدات همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مدیران استانی باید به این امر توجه جدی داشته باشند و آن را به یک گفتمان تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در کردستان پروژه‌های مهمی اجرا می شود، افزود: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهم و حیاتی حتما باید الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود و ما نیز در این راستا با جدیت پای کار خواهیم بود.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت وجود دو مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه و نقش آنها در توسعه و پیشرفت استان، گفت: مرزهای باشماق و سیرانبند از ظرفیت‌های مطلوب استان برای توسعه هستند و طرح ساماندهی این مرزها با جدیت در دستور کار قرار دارد. 

استاندار کردستان تصریح کرد: با  توجه به اختیاراتی که به‌ استانداران مرزی تفویض شده است اگر باشماق و سیرانبند به درستی ساماندهی شوند می‌توانند خیلی از مشکلات کشور و استان را مرتفع کنند.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود به عزم جدی دولت انقلابی برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: عده‌ای در استان از روی کار آمدن نیروهای انقلابی احساس خطر می‌کنند و به همین دلیل به فضاسازی رسانه ای و تخریب روی آورده‌اند.

وی افزود: هدف ما توسعه پایدار استان کردستان است و به همین دلیل خود را درگیر بازی‌های رسانه‌ای نکرده و در این وادی متوقف نمی‌شویم.

استاندار کردستان عنوان کرد: مردم کردستان جزو محق‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور هستند و ما تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به این مردم با فرهنگ و شریف به کار خواهیم بست.

زارعی کوشا افزود: عده‌ای به دنبال اختلاف افکنی هستند و این افراد بدانند که ما وقت خود را صرف پاسخگویی به آنان نمی‌کنیم، بلکه در تلاشیم تا از نگاه ویژه دولت به نفع توسعه کردستان استفاده کنیم.

استاندار کردستان همچنین به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: اوایل آذرماه پوشش واکسیناسیون علیه کرونا در دُز اول ۶۰ درصد بود که هم اکنون وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: هم اکنون بسیج واکسیناسیون در استان شروع شده و تلاش خواهیم کرد با اجرای این طرح به پوشش  ۱۰۰ درصدی در هر سه دُز برسیم.

استاندار کردستان در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان انفجار تانکر حامل سوخت در حسین آباد سنندج و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین این حادثه ابراز امیدواری کرد در این دولت بتوان اقدامات مناسبی برای اصلاح این دست از جاده ها و نقاط حادثه خیز به سرانجام رساند.

معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه بر به کارگیری و اجرای طرح جامع پدافند استان در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های سال آینده خود را با رعایت الزامات پدافند غیرعامل اجرایی و عملیاتی کنند.

سردار رحیمی افزود: تاکنون در ۲۵ استان کشور طرح جامع پدافند غیرعامل رونمایی شده است و  اجرای این طرح می تواند در حوزه پیشگیری و مصون سازی سرمایه ها از تهدیدات مفید واقع شود.

در این جلسه حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای انتصاب استاندار کردستان به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل استان اعطا و ابلاغ شد.

همچنین در این جلسه طرح جامع پدافند غیرعامل استان کردستان در پنج جلد رونمایی شد.