سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۷:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۵ ساعت ۱۶:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

قطع گاز خانگی خط قرمز است/ تشدید نظارت‌ها برای مصرف بهینه انرژی در واحدهای اداری

استاندار کردستان به صراحت گفت که در زمستان پیش رو با مدیریت صحیح نباید شاهد هیچگونه قطعی گاز در بخش خانگی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف گاز طبیعی به افزایش مصرف گاز در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خط قرمز استان  در فصل سرما، تامین انرژی بخش خانگی است و باید مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف مدیریت و نظارت شود تا مردم در بخش مصرف خانگی دچار مشکل نشوند.
وی خواستار تشدید نظارت ها از سوی شرکت گاز استان برای مصرف بهینه در روزها و ماه‌های سرد سال شد و افزود: کارشناسان شر‌کت گاز هر جا برای نظارت و بازرسی به ادارات یا واحدهای آموزشی و صنعتی مراجعه کردند، باید نهایت همکاری با آنان انجام شود. زارعی کوشا بر لزوم استفاده بهینه از گاز طبیعی و انرژی در همه بخش ها به ویژه خانگی، ادارات و اماکن مذهبی تاکید کرد و افزود: این مهم هنوز در کشور فرهنگ سازی نشده است و باید نسبت به آن اهتمام داشت، همچنانکه بیش از یک دهه قبل، رهبر معظم انقلاب، در همین راستا سالی را به  اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند.
استاندار کردستان با بیان اینکه در استان نسبت به خیلی از استان ها حداقل های محدودیت توزیع گاز طبیعی اعمال شده است، اضافه کرد: طبق گزارش های دریافتی، در برخی ادارات، دستگاه ها و اماکن مذهبی مصرف گاز طبیعی بالا است که قابل قبول نیست و باید این رویه اصلاح و تغیر پیدا کند.
زارعی کوشا یادآورشد: آموزش و پرورش نیز در بحث مصرف انرژی واحدهای آموزشی ورود جدی داشته باشد و با تفکیک واحد سرایداری از کل مجموعه از روشن بودن شبانه روزی سیستم گرمایشی جلوگیری کند .
وی به ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه سازی موتورخانه ادارات و واحدهای تجاری و مسکونی اشاره کرد و از مشترکان در این بخش ها خواست، نسبت به بهینه سازی موتورخانه اقدام کرده و کارها را به سال‌های بعد موکول نکنند.
استاندار کردستان همچنین بر لزوم رعایت مصرف بهینه انرژی در واحدهای نظامی و انتظامی نیز تاکید داشت و افزود: در صورت نیاز و با مجوز هیات دولت، برای کاهش مصرف سوخت، ساعات کاری ادارات کاهش خواهد یافت.