دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۰۶:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت ۲۳:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

آبی شدن۲۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مریوان/احداث کنار گذر مریوان با ۱۲۰۰ میلیارد تومان

استاندار کردستان عنوان کرد که طبق برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته، تا اردیبهشت سال آینده ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاران در مریوان، آبی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان،اسماعیل زارعی کوشا در نشست صمیمی اقشار مختلف مردم شهرستان مریوان با بیان اینکه با آبی شدن هر هکتار از  اراضی پایاب سد گاران، برای یک نفر به صورت مستقیم و پایدار شغل ایجاد می‌شود ، گفت:با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان مریوان شاهد تحول در اشتغال و کشاورزی شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای اجرای تصفیه خانه آب مریوان نیز چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است افزود: در سفر رییس جمهور با پیگیری‌های صورت گرفته، نهاد رییس جمهوری را قانع کردیم، پروژه محوری کنارگذر مریوان – باشماق را در ردیف مصوبات قرار دهد که این اتفاق افتاد و قرار است بنیاد مسکن با همکاری راه و شهرسازی، برای احداث این طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی اقدام کند. 

استاندار کردستان بر عزم دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و جهش در همه حوزه ها در کردستان تاکید و اضافه کرد: رییس جمهور و وزرا، دغدغه جدی برای توسعه کردستان دارند و آماده کمک برای رشد استان هستند. 

زارعی کوشا یادآور شد: ما در کردستان به واسطه عقب ماندگی‌هایی که از گذشته به دلایل مختلف وجود دارد وظیفه سنگین تری داریم و باید از همه ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برای رشد و ارتقای شاخص های استان ببریم. 

وی کردستان را استانی ذاتا دارای ظرفیت‌های فراوان توصیف کرد و ادامه داد: مریوان نیز به واسطه طبیعت و موقعیت منحصربه فرد، به طور ویژه در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، گردشگری و اقتصادی از توانمندی مثال زدنی برخوردار است‌. 

استاندار کردستان تاکید کرد: در بحث منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه، اولین استانی بودیم که اساسنامه آن در هیات دولت به تصویب رسید و مطالعات طرح جامع آن نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد که با بهره‌برداری از آن، اقتصاد منطقه متحول خواهد شد. 

زارعی کوشا به ناآرامی‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: مردم کردستان با بصیرت و هوشیاری، اهداف شوم دشمنان و مزدوران آنان را که ناامن کردن کشور و استان بود، نقش بر آب کردند.