یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۵۱:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت ۰۱:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

صرفه‌جویی در مصرف گاز الزام آور و اجتناب ناپذیر/برخورد بدون ملاحظه با ادارات متخلف

استاندار کردستان بر ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز در فصل سرد سال و برای جلوگیری از قطعی گاز در سراسر استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در چهارمین جلسه ستاد پیشگری، هماهنگی، و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سوخت زمستانی در شرکت گاز استان کردستان گفت:اصلاح الگوی مصرف از دغدغه‌های همیشگی مسئولان و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است که جزو نقاط ضعف ما به شمار می‌رود و باید در این خصوص فرهنگ سازی‌های لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اينکه صرفه جویی تنها در بخش گاز نیست و این مهم نیز در بخش برق از اهمیت خاصی برخوردار است ، گفت:سوخت بیشتر نیروگاه‌های تولید برق از گاز تامین می‌شود ، لذا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این رابطه از اهمیت برخوردار است و شبکه استانی نسبت به پخش تبلیغات و انیمیشن های بومی در ای خصوص اقدام کند تا اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه داشته باشد.
زارعی کوشا ادامه داد:اگر دو درجه دمای منازل کاهش پیدا کند معادل یک میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی خواهد شد که با همه محدودیت‌های اعمال شده در سطح استان برابری می‌کند.
استاندار کردستان در ادامه بر ضرورت تداوم بازرسی ها و نظارت‌ها از ادارات و سازمان‌های دولتی برای مصرفه بهینه انرژی تاکید کرد و گفت:شرکت گاز بدون ملاحظه بازرسی‌های خود را ادامه دهد و با ادارات و دستگاه‌های متخلفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد خواهد شد.
وی عنوان کرد:برخی نقاط کشور با کمبود گاز مواجه هستند و در این شرایط شایسته نیست شاهد هدر رفت و مصرف بی رویه گاز در نقاط دیگر و خصوصا در سطح ادارات و سازمان‌ها باشیم.
تعطیلی استخرهای دانشگاه‌ها و ارگانها، کاهش میزان دمای بانک‌ها و اصنافی که سیستم گرما ساز بیرونی دارند از دیگر تاکیدات و دستورات استاندار کردستان در ستاد مدیریت سوخت زمستانی بود.
زارعی کوشا همچنین به هلال احمر، شهرداری‌ها و دیگر ارگانها و نهادهای خدمات رسان یادآوری کرد برای مقابله با بحران‌های احتمالی آمادگی داشته و تدابیر لازم را مد نظر قرار دهند.
استاندار کردستان همچنین به اختیارات داده شده به استانداران در هیات دولت برای تعطیلی یا کاهش ساعات کار ادارات و نهادهای آموزشی نیز اشاره کرد و گفت:برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و گذر از فصل سرما روزهای پنجشنبه تمامی ادارات و مراکز آموزشی با استثنای دستگاه‌های خدمات رسان، مراکز درمانی، دادگستری و بانک‌ها تا پایان بهمن ماه تعطیل اعلام می‌شود.
وی افزود:فعالیت مجموعه ادارت و مدارس در روزهای جاری از ساعت ۹ تا پایان وقت معمول اداری و مدارس شیفت بعدظهر نیز یک ساعت زودتر به کار خود پایان خواهند داد.