یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۲۲:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت ۰۱:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

پیشرفت و توسعه کردستان نیازمند حضور پررنگ اساتید و جامعه علمی/ حمایت از دانشگاه کردستان ادامه خواهد داشت

استاندار کردستان حضور پررنگ و موثر جامعه علمی و اساتید دانشگاهی در همراهی و همکاری با مدیریت اجرایی را یکی از مهمترین شروط پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کردستان و پارک علم و فناوری که با حضور دکتر زلفی گل ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد ،دانشگاه کردستان را  یکی از محورهای رشد و توسعه استان نام برد و گفت: اعتقاد دارم  جز با مداخله و مشارکت جامعه علمی کردستان  توسعه همه جانبه و پیشرفت استان محقق نمی‌شود.

وی افزود: از آغاز خدمت در کردستان  همواره تلاش کردم  تا حضور اساتید دانشگاهی در بسیاری از کارگروه‌ها برای بهره‌مندی از نظرات علمی و دیدگاه‌های کارشناسانه  آنان فراهم شود و از تعدادی از این چهره ها نیز جهت همکاری با مجموعه مدیریت استان دعوت شد.
زارعی کوشا ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات رییس  پیشین و اساتید شاغل در دانشگاه کردستان و اقداماتی که در جهت اعتلای جایگاه این دانشگاه برداشته شده است، گفت: ما علاقمند به  تداوم همکاری رئیس پیشین دانشگاه کردستان تا پایان دوره مسئولیت  بودیم که تحقق پیدا نکرد، اما امیدوارم مسیر پیشرفت و رشد دانشگاه در دوره جدید با قدرت تداوم پیدا کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه حمایت‌های خود را برای ارتقاء دانشگاه کردستان ادامه خواهیم داد، عنوان کرد:در سفر رئیس جمهور به کردستان  ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه مصوب شد که تاکنون  ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی در ادامه  به توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان کردستان از ۳۸ به ۴۸ شرکت در یکسال گذشته نیز اشاره  کرد و افزود:واحدهای فناور استان نیز از  از ۱۲۰ به ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرده است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی علمی استان نباید به این مقدار بسنده کرد.
زارعی کوشا  همچنین از واگذاری مجموعه دانشگاه علوم قرآنی که جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است  و در ۱۳ هکتار ساخته شده به پارک علم و فناوری خبر داد و گفت:این‌مجموعه با فضایی که برای توسعه دارد می‌تواند شتاب‌دهنده علوم و فناوری‌های نوین استان باشد.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات “رحمت صادقی”، “حامد قادرزاده “در سمت سرپرست دانشگاه کردستان معرفی شد.
“بابک سوری”نیز به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری کردستان جایگزین حامد قادرزاده در این سمت شد.