جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۲:۱۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۴ ساعت ۱۹:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت وجود آمار و اطلاعات دقیق در حوزه آسیب‌های اجتماعی/تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت استخراج آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد در حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی و سلامت خانواده استان کردستان، گفت:در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید دارای اطلاعات و آمار دقیق باشیم تا بتوانیم بر مبنای آن داده‌ها برنامه ریزی های لازم را در جهت کاهش و یا پیشگیری از  افزایش آسیب‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی جلسات کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده از حیث تاثیرگذاری بر ارکان مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: این جلسات باید به صورت منظم و مداوم  ماهانه و با زمانبندی مشخص برگزار شود تا بتوان بیشتر بر موضوعات متمرکز شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین خواستار تشکیل  کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی شد و تأکید نمود که از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی استان بصورت ویژه در تصمیم‌ سازی ها استفاده شود. 

رمضانی در ادامه عنوان کرد: با توجه به آمار موجود در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل در استان کردستان ،به اعضای کارگروه تکلیف کرد بصورت ویژه برای این کودکان سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسب که منتج به نتیجه شود، تدوین گردد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود  توجه به مسائل فرهنگی و توسعه این بخش را مقدم بر سایر حوزه‌ها ارزیابی کرد و گفت: تدوین سند فرهنگی استان و رسیدن به یک نقشه را مشخص و مدون می‌تواند اثر گذاری برنامه‌های فرهنگی را بیشتر ‌کند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بابیان اینکه وجود برخی آسیب‌های اجتماعی استان را آزار می‌دهد و باید تدابیر و راهکارهای عملی برای این آسیب‌ها معرفی شود، اظهار کرد:نتایج عملی جلسات حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای جامعه قابل لمس باشد و این مهم جز با کار جمعی و هم افزایی میان دستگاهی و مشارکت دادن تشکل‌های غیر دولتی امکان‌پذیر نیست.