شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۱۷:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۱۹:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مهد هنر مولودی‌خوانی و مدح پیامبر است

استاندار کردستان کردستان را مهد هنر مولودی‌خوانی عنوان کرد و گفت: مردم کردستان به این هنر و ارادتمندی به پیامبر اسلام مفتخر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در مراسم اختتامیه‌ی جشنوارهملی مولودی‌خوانی نبوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ضمن تبریک عید مبعث گفت:به فرموده‌یامام راحل عیدبزرگ مبعث بزرگترین روز خلقت از ازل تا ابد است.

استاتدار کردستان مولودی‌خوانی را میراث معنوی و ناملموس ارادتمندی مردم کردستان به پیامبر اسلامدانست و حفظ و حراست از این میراث را از مهم‌ترین وظائف مردم کردستان بخصوص متولیان فرهنگ و هنربرشمرد.

زارعی کوشا در ادامه‌ با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و پیامبر  دشمنی خود را علنی کرده و در مجلات ورسانه‌های غربی به طور آشکار به پیامبر اسلام توهین می‌کنند افزود: تلاش آنها برای مخدوش نمودنچهره‌ی نورانی پیامبر تلاشی بیهوده و عبث است چون این نور، نور خدایی است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تناقضات آشکار در رسانه های غربی اشاره‌ای داشت وگفت: امروز اگر رسانه‌ای در غرب بنام آزادی به چهره‌ی نورانی پیامبر جسارت کند، کسی کاری با او ندارد،اما اگر فردی نسبت به کمترین موضوعی که نسبتی با جریان صهیونیستی دارد توهینی کند به شدت با آنفرد برخورد خواهد شد.

در پایان این مراسم استاندار کردستان به روح پاک متولیان و پیشکسوتان عرصه‌ی مداحی و دف نوازی ازجمله خلیفه کریم صفوتی و خلیفه میرزا آغه‌ی غوثی درود و سلام فرستاد و از فعالین این عرصه با اهدایلوح و تندیس، تشکر و قدردانی نمود.