شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۴:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ساعت ۰۱:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان بیجار/کردستان سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری

با حضور استاندار کردستان اولین نشست استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان بیجار برگزار و در مجموع مشکلات و موانع ۲۰ طرح تولیدی، صنعتی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید با تاکید بر اینکه مجموعه طرحها باید با نگاه مساعد توسط بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: تلاش ما فراهم کردن نهایت تسهیلگری برای واحدهای تولیدی است و با در نطر گرفتن مجموع شرایط باید سازوکاری فراهم شود که امر تولید در استان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار از مناطق پر استعداد و دارای طرفیت‌های فراوان برای تولید و ایجاد واحدهای اقتصادی است، یادآوری کرد:اعتقاد من این است که کردستان سرزمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و اگر کسی در این مسیر کوچکترین سنگ اندازی کند باید مورد مواخذه قرار بگیرد.

وی افزود:اراده و عزم دولت سیزدهم در کشور و استان حمایت همه جانبه از تولید و رونق اقتصادی است و در این مسیر آنچه در توان داشته باشیم با قدرت و بدون هیچ ملاحظه‌ای انجام خواهیم داد.

زارعی کوشا با بیان اينکه اقتصاد مرزی از جمله تاکیدات رئیس جمهور است و برای فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی به استانداران اختیارات ویژه داده شده است، اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه مشترک با اقلیم کردستان عراق و نشست استانداران مناطق مرزی در دستور کار است که بعد از عید نوروز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه شهرستان بیجار را جزو مناطق اصیل استان با تولیدات خاص عنوان کرد و گفت:در شهرستان بیجار نیاز است تا واحدهای تولیدی را تقویت و زمینه معرفی، فروش و صادرات این محصولات را فراهم کنیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: در این شهرستان کارهای بدیع و نوینی در حوزه تولیدات دانش بنیان انجام شده که این ایده‌ها را باید حمایت کرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای بانک‌ها خواست مصوبات جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را کاملا اجرا کنند تا شاهد تغییر و تحولات مثبت و سازنده در امر تولید باشیم.

ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان بیجار از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان بر آن تاکید کرد.