شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۱:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۳ ساعت ۱۵:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

آموزش و پیشگیری مهمترین رکن مبارزه با مواد مخدر/ اثربخشی برنامه‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد

استاندار کردستان مهمترین بخش در مبارزه با مواد مخدر را تاکید بر آموزش و پیشگیری ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت: مهمترین بخش مبارزه با مواد مخدر باید معطوف به آموزش و پیشگیری باشد، چرا که هراندازه در این بخش کار شود در حوزه درمان و عملیات مقابله متحمل هزینه‌های کمتری خواهیم شد و این مهم باید در راس سیاست گذاری‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه آموزش که توسط نهادهای دارای مسئولیت انجام گرفته خوب اما ناکافی است، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های گوناگون برای پیشگیری از گسترش مصرف مواد مخدر بیش همه چیز بر اثرگذاری برنامه‌ها تاکید دارم و نهادهای متولی باید ارزیابی کنند که اقداماتشان تا چه اندازه توانسته در جامعه هدف اثرگذار باشد.

زارعی کوشا اذعان کرد: طی سالیان متوالی کارهای بی اثر فراوانی انجام شده و اگر منبعد برنامه ای برای اجرا تهیه و تدوین می‌شود باید شاهد اثرگذاری آن باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: در برگزاری برنامه‌های گوناگون اگر به جای کمیت بر کیفیت تاکید شود بی گمان می‌تواند در جامعه اثر مناسبتری بر جای بگذارد.

وی همچنین محتوای برنامه‌های تدوین شده در امر آموزش را مورد اشاره قرار داد و گفت: محتوای برنامه های پیشگیری به صرف مورد استفاده قرار گرفتن در دیگر کشورها نباید ملاک قرار بگیرد، و لازم است این محتواها تأییدات لازم را از مراجع علمی و دانشگاهی داشته باشند.

زارعی کوشا ارائه برنامه های پیشگیری و آموزش توسط افراد علاقمند، متعهد و دارای دغدغه  را حایز اهمیت دانست و عنوان کرد: افراد علاقمند و دارای دغدغه باید شناسایی و برای ترویج برنامه‌های پیشگیرانه بکار گرفته شوند.

وی در ادامه  تولیدات فاخر هنری و رسانه ای را در آگاهی بخشی به جامعه موثر ارزیابی کرد و گفت: هیچ تردیدی در این مسئله وجود ندارد که تولیدات فاخر هنری می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بخشی به مخاطبان تاثیر گذار باشد و برای سال آینده باید اعتبارات مناسبی برای تولیدات هنری در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر  در نظر گرفته شود.

وی یادآوری کرد:کردستان در تولیدات فیلم کوتاه، تئاتر و دیگر بخش‌های هنری کارآمد است و به هیچ وجه از این توان و ظرفیت بزرگ نباید غافل بود.