شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۳:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۴ ساعت ۲۱:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

رونق تولید و اشتغال کردستان با تصویب شهرک صنعتی بزرگ استان

استاندار کردستان گفت: تصویب شهرک صنعتی بزرگ کردستان با 713 هکتار زمین در جلسه هیات دولت گام دیگر دولت سیزدهم برای رونق تولید و اشتغال در این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیات دولت با افتتاح چهار شهرک صنعتی در چهار استان کشور موافقت کرد که یکی از آنها شهرک صنعتی بزرگ کردستان است. 

وی اضافه کرد: ۷۱۳ هکتار از اراضی واقع در شهرستان دیواندره برای ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان پیشنهاد شد که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سپس هیات دولت این مهم به تصویب رسید. 

استاندار کردستان  با اشاره به اینکه کمبود زمین یکی از موانع سرمایه‌گذاری در این استان محسوب می شود، افزود: با اجرای این شهرک بزرگ مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح های تولیدی برطرف خواهد شد. 

زراعی کوشا با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر  فعالیت های اثرگذاری در حوزه تولید و تجارت استان از جمله تصویب منطقه آزاد بانه-مریوان و آغاز به کار فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بانه؛ انجام شده است، افزود: با تصویب و اجرایی شدن شهرک صنعتی بزرگ کردستان هم روند توسعه در این استان سرعت می گیرد و شاهد رشد سرمایه‌گذاری و در نتیجه تقویت تولید و اشتغال خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه آینده درخشانی پیش‌روی کردستان از لحاظ توسعه صنعتی و تجاری قرار دارد، یادآور شد: از سال گذشته صدور مجوزهای بی نام سرمایه‌گذاری براساس ظرفیت های موجود در استان آغاز شده   که این مسئله هم در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری انجام شده است. 

شهریور سال ۱۴۰۰ ایجاد شهرک صنعتی بزرگ کردستان در نشست هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه سه شهرک دیگر در کشور به تصویب رسید. 

مساحت این شهرک ۷۱۳ هکتار است و براساس قوانین و مقررات موجود تصویب شهرک ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید از طریق کمیسیون امور زیربنایی، صنعت، و محیط زیست دفتر هیات دولت و سپس در جلسه هیات دولت مورد موافقت قرار گیرد، که این مهم روز گذشته سوم اسفند به تصویب هیات دولت رسید.