پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۵۰:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۷ ساعت ۰۰:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در شانزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی:

روح مکتب عاشورا در کلام سخنوران آیینی/تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

استاندار کردستان شعر آیینی را به عنوان یک میراث ادبی توصیف کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که بعد از انقلاب حاصل شد تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دین به ویژه نهضت عاشورا و شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه جاری در شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی که با حضور  مسئولین و شاعران آیینی از ۲۶ استان کشور در مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی قروه برگزار شد اظهار کرد: این کنگره از باب هنری و ادبی با اشعار زیبایی که قرائت شد،  یکی از بهترین مجالس و محافل ارزشمندی است که  بهره‌ معنوی و نشاط معنوی ایجاد می‌کند. وی از دست‌اندرکاران برگزاری این محفل عاشورایی قدردانی کرد و مقدم هنرمندانی که از جای جای ایران همیشه سربلند،  امروز مهمان شهرستان شهیدپرور قروه شده‌اند را ارج نهاد. استاندار کردستان تصریح کرد:  یکی از مهمترین دستاوردهای بعد از انقلاب که تا قبل از آن شاید کمتر بیان شده بود،  تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دینی و به ویژه نهضت عاشورا و شخصیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی تصریح کرد: شاید در گذشته فقط در فضاهای علمی و حوزه‌های علمیه این عمق معرفت نسبت به واقعه عظیم کربلا وجود داشت اما امروز شناخت نسبت به مقام حضرت علی (ع) و یاران ابا عبدالله الحسین (ع) دستاورد بزرگ و ثمره کار شاعران آیینی و عاشورایی است لذا این تأثیر فوق‌العاده ما را وادار می‌کند خواستار جدی گرفتن این نقش توسط شاعران این حوزه باشیم. استاندار کردستان اذعان کرد: شعر عاشورایی و آیینی فقط یک جلوه و ژانر خاصی از ادبیات،  شعر و ادب نیست بلکه یک تأثیر فوق‌العاده در مفاهیم دینی و معرفتی دارد و این شعر جوابگوی بسیاری از نیازهای معنوی است مشروط بر این‌که شاعران عزیز ما آشنا با آیات قرآن، نهج‌البلاغه و روایات مسلط بر حقیقت ماجرای عاشورا  باشند. شایان ذکر است در پایان این مراسم از شاعران، برگزیدگان و حامیان  این کنگره تجلیل شد و از سوی استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان به قید قرعه به ۱۰ نفر از برندگان کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهداء شد.