پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۵۹:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۸ ساعت ۰۰:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر:

پیش‌بینی تردد ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق /آمادگی پذیرایی از زوار اربعین حسینی از ۲۷ مرداد

  استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا پنج‌شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر که به صورت ویدیویی با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان برگزار شد، گفت: مرز باشماق در شهرستان مریوان واقع شده و مریوان یکی از شهرهای مناسب در بحث گردشگری است و منطقه اورامانات نیز در این منطقه واقع شده است. وی اظهار کرد: مریوان به عنوان دارالشهدای کردستان معروف است و از سال گذشته زمینه تردد زائران اربعین حسینی فراهم شده و امسال نیز تدابیری اندیشیده شده است. استاندار کردستان افزود: با توجه به آب و هوای متبوع و مناسب نسبت به مرزهای جنوبی کشور، زائران در شرایط مناسب‌تری می‌توانند به مراسم اربعین حسینی خود را برسانند. زارعی‌کوشا ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق تردد کردند و برای امسال ۳۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که تردد کنند و برای بیش از این نیز آمادگی داریم.

وی یادآور شد: برای انتقال زائران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین با اقلیم قراردادهایی بسته شده و موکب‌هایی برای پذیرایی و اسکان در سلیمانیه برپا شده است. استاندار کردستان بیان کرد: فعالیت مرز باشماق از اذان صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۹ عصر ادامه دارد و زائران از این مرز می‌توانند تردد کنند. زارعی کوشا گفت: امکان توقف در مرز به میزان ۴ هزار خودرو و ۱۲ هزار خودرو نیز در مریوان فراهم شده که به وسیله ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز انتقال داده می‌شوند. وی اظهار کرد: زائران استان‌های شمالی و مرکزی مانند زنجان، قزوین، تهران و قم می‌توانند از مرز باشماق برای تردد به اربعین استفاده کنند، هر چند که زائرانی نیز سال گذشته از خراسان و گلستان از این مرز تردد کردند. استاندار کردستان افزود: برای بحث برگشت زائران نیز هماهنگ شده از پایانه کاظمین به صورت مستقیم به مرز باشماق مریوان منتقل شوند. زارعی کوشا ادامه داد: هزینه تردد زائران از مرز باشماق تا بغداد و کاظمین در حال حاضر بر اساس قراردادهای منعقد شده برای هر نفر یک میلیون تومان است. وی یادآور شد: از روز جمعه ۲۷ مرداد ماه آمادگی پذیرایی از زوار اربعین حسینی از طریق مرز باشماق مریوان را داریم.