پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۳:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۱ ساعت ۰۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

در بستر اجرای مصوبات جلسه سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به کردستان صورت گرفت:

سند ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی کردستان به امضاء رسید

تفاهم‌نامه اجرای سنددار کردن بافت‌های ناکارآمد شهری با همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان سند ساماندهی و تثبیت مالکیت سکونتگاه‌های غیر رسمی کردستان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، صبح امروز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه جاری، تفاهم‌نامه اجرای سنددار شدن بافت‌های ناکارآمد شهری کردستان با هدف تعیین تکلیف، ساماندهی و تثبیت مالکیت سکونتگاه‌های غیر رسمی واقع در اراضی تحت تملک راه و شهرسازی و در اجرای بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بر اساس سند همکاری به امضای “بابایی” معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، “اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان و “جهانگیر الماسی” مدیر کل راه و شهرسازی استان، رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به این‌که این سازمان تمام تلاش خود را در خدمتگذاری به مردم و علی‌الخصوص در مناطق محروم استان‌ها دارد، اظهار کرد: در راستای سفر رئیس  قوه قضائیه به استان کردستان و تحقق مصوبات سفر ایشان از محل اعتبارات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساختمان اداری واحد ثبتی سروآباد خریداری و آماده ارائه خدمات به شهروندان عزیز این شهرستان است. وی ادامه داد: طی ۳ ماه آینده ۵ هزار سند در مناطق حاشیه‌ای استان کردستان صادر و به مالکان اهدا می‌شود و همچنین هفت پهنه حاشیه‌ای و فرسوده سنندج  نیز به زودی تعیین تکلیف و مستندسازی می‌شوند. استاندار کردستان نیز ضمن تشکر از مجموعه سازمان ثبت و مدیر کل استان کردستان گفت: عملکرد مطلوب مجموعه ثبت کردستان در حوزه‌های مختلف مانند مسکن و دیگر قسمت‌ها رضایت‌مندی مراجعان و مدیران ارگان‌های استان را به همراه داشته و در بحث حدنگاری عملکرد استان طی یک سال گذشته جهش خوبی داشته است. مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان نیز با بیان این‌که در دوران تحول و تعالی سازمان ثبت بحث حدنگاری از اولویت این سازمان و ادارات کل ثبت بوده است، اظهار کرد: اتمام حدنگاری ۲ میلیون و ۱۲۱هزار هکتار اراضی ملی استان کردستان، یکی از نتایج درخشان این استان در عمل به تکالیف و مأموریت‌های محوله در پیشبرد حدنگاری بوده است. پیر محمدی با اشاره به این‌که از  ۹۰۳ هکتار اراضی زراعی استان ۴۸ درصد به مساحت ۴۳۴ هزار هکتار  از این اراضی سنددار شده است، عنوان کرد: با تعامل استاندار کردستان از ۵۰ درصد از اراضی استان رفع تداخلات به عمل آمده و از ۱۶۷۲ پلاکی که مشمول رسیدگی رفع تداخلات هست حدود ۶۰۰ پلاک آن رفع تداخل شده است که سعی بر آن است که تا  پایان سال رفع تداخلات استان اتمام  یابد. وی همچنین گزارشی از  اقدامات صورت گرفته ۴ ماه استان در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده  و دیگر قسمت‌ها نیز ارائه کرد.