شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۴:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۱۵ ساعت ۱۰:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

دیدار رئیس فدارسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشور  با استاندار کردستان ؛

رویداد بین المللی تورنمنت گلبال با حضور چهار کشور در کردستان برگزار می‌شود/ تاکید استاندار بر ضرورت حمایت و توسعه ورزش نابینایان

استاندار کردستان از آمادگی استان برای میزبانی برگزاری مسابقات تورنمنت بین‌المللی ورزش گلبال نابینایان و کم‌بینایان با حضور چهار کشور ایران، سوریه، ترکیه و عراق در دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “محمدرضا مظلومی” رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشور، امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه به منظور حضور در مجمع عمومی و سالیانه هیأت ورزش‌های نابینایان استان به کردستان سفر کرد و به همراه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، مدیرکل بهزیستی و رییس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان با استاندار کردستان دیدار و گفت‌گو کردند.

در این دیدار استاندار کردستان، با اشاره به استعدادهای درخشان معلولین، نابینایان و کم‌بینایان استان و کسب مقام‌های قهرمانی و افتخارات زیادی در حوزه‌ها و مقاطع مختلف نه فقط ورزش، بلکه در سایر حوزه ها، فراهم نمودن زمینه مناسب جهت شکوفایی استعداد‌های این افراد از جامعه را تکلیف خود و مسئولین دانست.

وی ضمن استقبال از برگزاری تورنمنت گلبال نابینایان و کم بینایان در استان، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نابینای حافظ کل قرآن کریم در استان داریم و در رشته‌های مختلف علمی نیز این افراد با خودباوری و توانمندی سرآمد هستند و توانسته‌اند رشد کنند و اعتلا یابند.

استاندار کردستان با بیان اینکه برگزاری این تورنمنت و رویدادهای مانند آن می تواند به معرفی ورزش های ویژه نابینایان کمک فراوانی کند، اضافه کرد: هدف گذاری در این زمینه می‌تواند در کوتاه ترین زمان تحقق یابد و کردستان نیز انتخاب خوبی برای میزبانی برگزاری این مسابقات است.

وی در ادامه از اعلام آمادگی کردستان جهت میزبانی برگزاری مسابقات تورنمنت بین‌المللی گلبال با حضور چهار کشور ایران، سوریه، ترکیه و عراق در دی ماه جاری، خبر داد و گفت: استان کردستان زمینه و زیرساخت لازم برای میزبانی رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی را دارد.

گفتنی است؛ میزبانی استان کردستان از رویداد بین المللی ورزش گلبال با حضور چهار کشور منطقه، برگزاری کارگاه و کلاس بین المللی آموزشی داوری گلبال با حضور مدرس و داور ایتالیایی که رییس انجمن جهانی گلبال نیز هستند، تلاش برای تجهیز اماکن ورزشی ویژه نابینایان، حمایت مالی و معنوی مسئولین از جامعه ورزشکاران این هیات، برپایی اردوهای تیم ملی ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور و میزبانی کردستان از مسابقات قهرمانی کشور از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود.