یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۱:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۹ ساعت ۲۳:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

در مراسم نکوداشت هفته حمل و نقل مطرح شد:

تکمیل کریدور شمالغرب مهم‌ترین مطالبه استاندار از دولتمردان کشور/ شاخص برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته به ۷۵ درصد افزایش یافت/ رتبه اول کردستان در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای

استاندار کردستان  تکمیل کریدور شمالغرب را مهم‌ترین مطالبه از دولتمردان کشوری عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه در استان به ارزش روز، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به رانندگان و مجموعه راهداری، اظهار کرد: مجموعه راهداری و خدمت در حوزه حمل و نقل ابعاد و انواع مختلفی دارد و خرسندیم که امسال حمل و نقل ریلی به خانواده حمل و نقل استان در اضافه شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز استان کردستان با لطف خداوند متعال و عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه حمل و نقل یک استان ریلی است، افزود: مجموعه دستگاه‌های عمرانی، راهداری، امدادی، پلیس راه و راهور در کف میدان همه ایام سال در مناسبت‌های مختلف در حال خدمت رسانی و لایق تحسین و قدردانی هستند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه
حوزه راهداری در احداث، مدیریت حمل و نقل و در خدمت رسانی همواره در مواقع مختلف زحمات زیادی بر عهده دارند، یادآور شد: این حوزه با تشکیل و همکاری یک تیم منسجم آرامش و آسایش را به مردم و مسافران هدیه می‌کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در کردستان نیز به واسطه مرزی بودن استان،حوزه ویژه‌ای است افزود: بیش از هفت میلون تن کالا سالانه در محورهای استان جابجا می‌شود.

وی با ذکر اینکه متاسفانه در بخش زیرساخت حمل و نقلی استان، عقب ماندگی قابل توجهی به ارث رسیده، ادامه داد: در کردستان جاده ها با شاخص راه اصلی و فرعی، کارکرد ترانزیتی دارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان در ابتدای دولت ۲۰ درصد زیر میانگین کشوری بود، افزود: این تفاوت اکنون به ۹ درصد رسیده و در حال حاضر این شاخص در کشور ۸۴ و در استان  ۷۵ درصد است.

زارعی کوشا  از آسفالت بیش از ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی طی دو سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این حجم کار معادل پنج سال قبل از آن است .

وی  تکمیل کریدور شمالغرب را مهم‌ترین مطالبه از دولتمردان کشوری عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه در استان به ارزش روز بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته استاندار، کردستان در سال‌های گذشته در خصوص کاهش تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در رتبه‌های اخر کشور قرار گرفته بود و بیشترین تلفات را داشت.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته تمرکز جدی به این موضوع شد و رتبه کردستان در سال گذشته از ۲۸ کشور به رتبه چهارم ارتقا یافت و در شش ماه اول امسال هم رتبه اول را کسب کرده ایم.