یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۱۹:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۳۰ ساعت ۲۱:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

تصویب اجرای ۲۷ پروژه باز آفرینی شهری در کردستان/ مجتمع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده درسنندج ایجاد می‌شود/ تصویب الحاق ۷۰ هکتار به محدوده شهر سنندج

استاندار کردستان گفت: ۲۷ پروژه باز آفرینی شهری در محلات ناکارآمد و فرسوده استان با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده است که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به پروژه تحقیقاتی رهاسازی ماهی‌ها به داخل سد‌های استان یک موضوع علمی و بر اساس نظارت، شاخص‌ها و روش‌های علمی‌ انجام شده است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم پس از تطبیق پیشنهادهای این پروژه با اسناد بالادستی و دستورالعمل های زیست محیطی و بهداشتی از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه اجرای این
پروژه منوط به تایید محیط‌زیست، دانشگاه علوم‌پزشکی و آب منطقه‌ای است، افزود: متولیان محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه‌ای استان با بررسی کارشناسی  دستورالعمل‌های ابلاغی وزارتخانه خود را با پژوهش مورد نظر تطبیق دهند.

استاندار کردستان در مورد پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری ها، اظهار داشت: ۲۷ پروژه باز آفرینی شهری استان در محلات ناکارآمد و بافت‌های فرسوده استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی و با تصویب اعضا اجرا می شود.

زارعی کوشا با تاکید براینکه مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات قرار گیرند، افزود: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی در ادامه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات عنوان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ساختمان انبار غله در سنندج به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می کند، افزود: بخشی از اعتبار از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت شده و امیدوارم به سرعت عملیاتی گردد.

در این نشست همچنین الحاق ۷۰ هکتار اراضی موسوم‌ به شهرک وحدت به محدوده شهر سنندج  با تصویب اعضا به تصویب رسید.