یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۱۶:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۳۰ ساعت ۱۱:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

تجلیل استاندار کردستان از نخبگان دانش‌آموزی:

جوانان نخبه امروز، پیشران توسعه فردا/تشکیل زنجیره فولاد در کردستان/ پهنه ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تُن رسید/ از کشف معدن تا درخشش کردستان با تولید طلا / کردستان در پیگیری پروژه‌های نیمه تمام جزو استان‌های اول است

استاندار کردستان از تکمیل و تشکیل زنجیره فولاد در استان خبر داد و گفت: کردستان در آینده نزدیک به استانی صنعتی تبدیل می‌شود‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز پنحشنبه ۳۰ آذر ماه در آیین  تجلیل از نخبگان دانش‌آموزی استان اظهار کرد: با وجود مواهب طبیعی و غیر طبیعی و موهبت‌های الهی که خداوند به این منطقه عطا کرده، کردستان سرشار از ظرفیت‌های بی نظیری است که مهمترین آن استعدادهای درخشان و‌منابع انسانی این دیار است.

وی بیان کرد: بعد از کاووش‌ها و بررسی‌های انجام شده در برخی از پهنه‌های استان در سال گذشته و شناسایی پهنه‌های جدید، اکنون ذخائر ارزشمند معدنی در کردستان به بیش از یک میلیون تُن رسیده است.

استاندار کردستان در ادامه از کشف و تصویب پهنه‌های ارزشمند طلا در بعضی از نقاط استان خبر داد.

زارعی کوشا در ادامه، اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغات، چشم‌اندازهای زیبا، کوهستان‌های کم نظیر، رودخانه‌های خروشان و پتانسیل گردشگری اورامانات را از جمله ظرفیت‌های استان نام برد و گفت: بالاتر از این ظرفیت‌ها، استعداد جوانان و نوجوانان این استان در عرصه‌های ورزشی، هنری و علمی است.

وی افزود:  فرزندان این مرزبوم
برای اول شدن در بالاترین سطوح چیزی کم ندارند هرچند کمبود امکانات در این استان قابل انکار نیست اما استان دارای استعداد ها و اراده های کم نظیر است

طبق اظهارات استاندار کردستان ، امید استان و کشور به شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان نخبه است و این امانت بزرگ جامعه، خانواده ها و فردای این کشور در دستان مجموعه آموزش و پرورش و معلمان قراردارد، بنابراین امیدواریم با بکارگیری تمامی توان، ابتکار و خلاقیت شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

زارعی کوشا تصریح کرد: استان کردستان در حرکت رو به جلو مسیری را آغاز کرده که در این مسیر همه کشور به ویژه دولت، توجه ویژه‌ای به این استان معطوف کرده تا با سرعت و قوت مسیر پیشرفت را طی کند.

وی ادامه داد: عنایت ویژه دولتمردان به کردستان، رسالت همه ما را در این استان دوچندان کرده هرچند در هرجای کشور که باشیم نسبت به آنچه که هستیم و آنچه که قرار است باشیم، باید آگاهانه عمل کنیم تا خلاف هدف، حرکت نکنیم‌ لذا این امر نیازمند نگاه مجهز به بصیرت و جهان بینی و دوره شناسی است.

استاندار کردستان به رسالت متفاوت مخلوقات در مسیر زندگی بر اساس ماموریت محوله، گریزی زد و گفت: برخی انسان‌ها آمده‌اند تا بسازند، اثرگذار باشند و تاریخ ساز شوند.

زارعی کوشا با تاکید بر اهمیت شناخت مفاخر برجسته در عرصه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، خطاب به دانش آموزان یادآور شد: یکی از این مفاخر شهید سلیمانی است، جدا از تعریف و تخریب رسانه های داخلی و خارجی، این شخصیت برجسته تاریخ ایران زمین را به درستی بشناسید که چگونه جهان و منطقه را از لوث وجود گروه تروریستی داعش پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز همه کشور علاقه‌مند که کردستان به سرعت پیشرفت کند، افزود: کردستان جزو معدود استان‌هایی است که دو فرودگاه  دارد و همچنین به خط ریلی وصل شده است و در پیگیری پروژه‌های نیمه تمام جزو استان‌های اول است و  مشکلاتی که سالها بر زمین مانده و بلا تکلیف بود اکنون به لطف الهی یکی پس از دیگری مرتفع می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: کردستان در زمینه کشاورزی، گردشگری، معادن و مرز ظرفیت ویژه‌ای دارد و در حال صنعتی شدن است.

زارعی کوشا  از تشکیل زنجیره فولاد در این استان خبر داد و گفت: به زودی با تشکیل این زنجیره صفر تا صد فولاد در کردستان تولید می‌شود در حالی که در گذشته سنگ آهن ما در استان‌های دیگر فرآوری می‌شد .
در این نشست از تعدادی از دانش آموزان نخبه فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری استان تجلیل شد.