یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۱۷:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲ ساعت ۱۲:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار کردستان:

ضرورت بهره گیری از تکنولوژی نانو برای برفروبی در جاده‌ها/ زیرساخت‌ توسعه راه‌های کردستان ضعیف است/ لزوم آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه، زیرساخت‌های توسعه راه‌های کردستان بسیار ضعیف است، گفت: بهبود جاده‌های استان نیازمند تخصیص اعتبار و تمهیدات ویژه است.

 به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “کیومرث حبیبی” در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان که امروز شنبه دوم دی ماه، در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اینکه در ۱۸ ماه اخیر درصد تلفات جاده ای در استان کاهشی بوده، قابل تقدیر است، اما با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت و رشد اتومبیل در کشور، باید کوشید که آن را مستمر کرده و به سمت صفر شدن پیش برد.

وی، با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت راه های روستایی بسیار مهم است، افزود: آسفالت راه روستایی گاهی مشکلاتی را به دلایل مختلف از جمله نبود سرعت گیر و فرهنگ رانندگی به وجود می‌آورد که باید رفع شود.

معاون عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزش در راستای کاهش تصادفات و فرهنگ رانندگی، بسیار مهم است و باید در سیستم های آموزشی، مدارس و صدا و سیما برنامه های تاثیرگذاری تدوین شود.

حبیبی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه رمضان، افزایش تعطیلی ها و سفرها در این ماه ، باید وظایف خود را به درستی به انجام برسانیم و با آمادگی کامل به استقبال از گردشگران و مسافران و مقابله با بحران‌های احتمالی برویم.

به گفته وی، اگر چه در حوزه راه و رانندگی مسائل کمی و کیفی باید با هم در نظر گرفته شود، اما اولویت در استان کردستان که با کمبود زیرساخت رو به رو است، باید مسائل کیفی باشد و بعد کمیت هم در نظر گرفته شود.

 این مقام مسئول با انتقاد از سیستم نمک پاشی، شن و ماسه در جاده‌ها، در سطح استان بیان کرد: بهتر است که در این راستا از تکنولوژی های جایگزین چون سیستم نانو و نظرات دانشگاهیان استفاده کرد، چرا که این نمک و شن پاشی هر ساله در زمستان، جاده ها را با تخریب زیادی مواجه می کنند.

حبیبی ، وضعیت محور سنندج به کامیاران را بسیار نگران کننده اعلام کرد و یادآور شد: در استان کردستان که در حوزه زیر ساخت بسیار ضعیف است و بیشتر اعتبارات تخصیصی به بهبود راه و جاده اختصاص می یابد، می طلبد که این حوزه به صورت ویژه دیده شود.