دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۰۱:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۰:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش:

کردستان ۲۸۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی دارد/ لزوم توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی با استفاده از ظرفیت مولدسازی/ انتظار داریم آموزش و پرورش پرچمدار اصلی مشارکت در انتخابات باشد/ جانبداری مدیران در انتخابات پیشرو، خط قرمز استاندار

استاندار کردستان با اشاره به مشکلات اعتباری آموزش و پرورش گفت: ظرفیت مولد سازی املاک آموزشی، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را رفع می‌کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز شنبه ۳۰ دی ماه، درنهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش، در آستانه سالروز ولادت با سعادت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین، علی (ع)، با تاسی از احادیث نهج‌البلاغه، اظهار کرد: بهترین علم، علمی است که هدایت و رشد انسان را تامین کند و بدترین علم، علمی است که به معاد و آخرت انسان آسیب برساند.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، علم نافع مهم و با ارزش معرفی شده است، افزود: علمی که انسان را در مسیر هدایت قراردهد، مهم است چراکه علوم زیادی امروزه در دنیا به رشد و ترقی رسیده‌اند، اما مایه خسران و بدبختی بشر شده‌‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در نشستی که هفته گذشته با حضور دو وزیر وزارت کشور و آموزش و پرورش در تهران برگزار شد، مواردی در خصوص مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی استان کردستان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

زارعی کوشا با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش پایه اصلی تربیت نیروی انسانی است و حقیقتا آینده کشور مستقیما با این حوزه در ارتباط است و مسئولیت بسیار سنگینی در این مسیر بر دوش متولیان امر است افزود: همه دستگاه‌ها مسئولیت‌های حساس و خطیری دارند اما حساسیت هیچ دستگاهی با آموزش و پرورش قابل قیاس نیست چراکه پایه و اساس نیروی انسانی در این نهاد آموزشی ساخته و تربیت می‌شود.

وی افزود: عمده گرایش جلسات شورا طبق آمار مصوبات و عملکردها در سال گذشته ساخت و ساز و تجهیز مدارس بوده است ولی علاوه بر این موارد، حوزه محتوایی، آموزش، پرورش و پژوهش نیز بسیار مهم است و می‌تواند معیاری برای  ارزیابی معاونت ها باشد‌.

استاندار کردستان در ادامه، با تاکید بر تجهیز مدارس از محل مولد سازی، عنوان کرد: مولد سازی از محل آنچه که بر اساس قانون شامل انواع فروش، معاوضه، تجاری سازی و تهاتر، پیش بینی شده است، مورد تاکید بوده و در این حوزه باید ورود جدی تری داشته باشیم.

زارعی کوشا از کمبود ۲۸۰ هزار کیلومتر مربع فضای آموزشی در استان خبر داد و گفت: در نظر داریم فضاهای آموزشی را از محل مولد سازی تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه طبق ارائه گزارشی در این جلسه، کمبود فضای آموزشی شهرستان مریوان بحرانی است، اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی در مریوان از یک چهارم میانگین کشوری هم پایین تر است و این بحرانی جدی و نیازمند ورود از طریق مولد سازی و املاک آموزشی است.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات باشکوه و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: انتظار دارم آموزش و پرورش پرچمدار اصلی مشارکت باشد و تمام توان خود را بکار ببرد.

زارعی کوشا بدترین نوع بی مسئولیتی را عدم تعهد و شانه خالی کردن از مسئولیت در قبال انتخابات عنوان کرد و افزود: پیرو فرمایش و خواسته مقام معظم رهبری و بر اساس ضرورت‌ عقلانی، همه ما در انتخابات تکلیف داریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند، تصریح کرد: در این زمینه هیچ گونه تعارفی با هیچ مدیری در هیچ سطحی در حوزه انتخابات نداریم کما اینکه بخش عمده سلامت و مشارکت در انتخابات به عملکرد ما بستگی دارد لذاشخصاً عملکرد مدیران شهرستان‌ها را رصد می‌کنم.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، وضعیت حضور اعضای اصلی این شورا در جلسات سال گذشته و مروری بر مصوبات شورا در سال ۱۴۰۱، مطرح و مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.