دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۱:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲ ساعت ۱۷:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان عنوان کرد:

۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در کردستان باسوادند/ انسداد مبانی بی‌سوادی مستلزم انسجام دستگاه‌های اجرایی است/ لزوم نگاه توسعه‌ای به سواد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با بیان اینکه سوادآموزی دستاورد پر خیر و برکت انقلاب اسلامی است، گفت: ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان باسواد و تنها سه درصد این رده سنی بی‌سواد مطلق هستند‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “عبدالله رشیدی پور” امروز دوشنبه دوم دی ماه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در محل سالن شهدای گمنان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش و دستاوردهای حوزه نهضت سواد آموزی در استان، اظهار کرد: امروزه نمی‌توان جایگاه سوادآموزی در نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت‌.

وی با بیان اینکه اگر اکنون پیشرفت‌هایی درعرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، منطقه‌ای وسایر حوزه‌ها در کشور حاصل شده است، بخشی از آن به آگاهی و دانایی مردم و افزایش علم و سواد در سطح جامعه ارتباط دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با نگاهی به کارنامه رژیم پهلوی و نظام پوسیده شاهنشاهی در حوزه سواد آموزی، به تاثیرات ویژه شکل‌گیری نهضت سواد آموزی در شهر و روستا میان اقشار مختلف، زن و مرد در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت : نهضت سواد آموزی یکی از نهادهای موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی  و یادگار  امام خمینی (ره) است که به برکت صدور فرمان معمار کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل این سازمان، اکنون کشور در مرز ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

رشیدی پور با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در شهر و روستای استان به واسطه جهد و تلاش آموزشیاران نهضت سوادآموزی گسترش یافته است، افزود: خوشبختانه اکنون  استان کردستان در اکثر شاخص‌ها در مسیر توسعه و تعالی قرار گرفته و امیدواریم در حوزه سواد آموزی نیز به نقطه ایده‌آل برسد.

وی با استناد به آمار و گسترش موج سوادآموزی در استان بیان کرد:
۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان باسواد و تنها سه درصد این رده سنی بی‌سواد مطلق هستند‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، نگاه توسعه‌ای به سواد را مورد تاکید قرار داد و حمایت و دغدغه مندی دستگاه‌های اجرایی و متولیان این حوزه را لازمه کسب موفقیت در سواد آموزی عنوان کرد.

رشیدی پور با اشاره به اینکه انسجام، هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها، رمز موفقیت در انسداد مبادی بی سوادی است، تصریح کرد : برای تحقق این امر با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی، شناسایی افراد بی‌سواد و ترغیب آنان به سواد آموزی نیز همواره بایستی تداوم داشته باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه؛
گزارشی از اقدامات دستگاه‌ها در اجرای مصوبات جلسات قبلی، اقدامات استان در راستای تدوین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲، تحلیل دلایل و زمینه‌های موفقیت عملکرد سوادآموزی استان در سال ۱۴۰۱، ارائه گزارشی از روند کلاس‌گذاری سال گذشته، موانع و چالش‌های پیش‌روی کلاس‌گذاری در سال جاری، طرح‌های جدید سوادآموزی برای تشکیل کلاس، مشارکت سوادآموزی استان در تولید محتوا ارائه شد و مطالبی مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.