پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۵۶:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۴ ساعت ۱۲:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

تجلیل از تولید كنندگان نمونه بخش كشاورزی با حضور استاندار كردستان؛

احداث اولین واحد دامداری ۲۰ هزار رأسی در کردستان/ هدیه ویژه استاندار به فعالان حوزه کشاورزی/ آغاز فرآوری محصولات کشاورزی با ورود هلدینگ‌های ملی به کردستان

استاندار کردستان گفت: اولین واحد ۲۰ هزار رأسی دامداری با سرمایه گذاری بنیادمستضعفان در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”، پیش از ظهر امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه جاری در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات مجتمع فجر سنندج برگزار شد، فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت.

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان در کنار دیگر ظرفیت‌ها محسوب می‌شود، ارزش ظرفیت بخش کشاورزی و نقش کردستان در تامین امنیت غذایی کشور را تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: این جایگاه در کشور همه ساله بیشتر خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه
امسال بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید شد، از کسب رتبه اول تولید گندم دیم به عنوان محصول راهبردی کشور در این استان خبر داد.

زارعی کوشا اخذ مجوزهای لازم برای افزایش میزان تخصیص‌ها در حوزه آب، تبدیل اراضی دیم به آبی در پایاب سدها را از جمله اقدامات امیدبخش در استان با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی برشمرد و گفت: در سفر امسال هیئت دولت به استان، میزان ۲۷۰۰ هکتار از اراضی شبکه پایاب سد گاران به بهره‌برداری رسید.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه در حوزه ترویج و تغییر الگوی کشت در استان اقداماتی انجام شده است، بیان کرد: کردستان در حوزه دام و طیور یکی از استان‌های مولد کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه دام سبک و سنگین نیز تفاهم‌نامه‌ همکاری با بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید منعقد شده است، عنوان کرد: اولین واحد ۲۰ هزار رأسی دامداری با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز علاوه بر ورود سرمایه‌گذاران، هلدینگ‌های کشاورزی و دامداری در مجموعه شستا و بنیاد مستضعفان نیز برای فرآوری سیب زمینی و سایر محصولات در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

زارعی کوشا اضافه کرد: پای هلدینگ‌های ملی به استان باز شده و امیدواریم آنچه را که برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی لازم است، انجام دهیم و در این راستا گام برداریم.

وی با ذکر اینکه نسل جوان به شدت نیازمند آشنایی با الگوهای موفق کشاورزی و فرایند موفقیت کشاورزان نمونه استان هستند، افزود: با افتخار دست بزرگان و پیران حوزه تولید و بخش کشاورزی را می‌بوسم‌.

استاندار کردستان در این مراسم به افراد برگزیده بخش کشاورزی، مجوز و حواله خودرو زامیاد سایپا به صورتی که ۵۰ درصد به‌صورت نقد و مابقی طی چند فقره قسط را به آنان هدیه داد.