پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۳۲:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۷ ساعت ۲۳:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

حال و هوای معنوی اعتکاف در دانشگاه کردستان با حضور استاندار؛

اعتکاف زمانی برای تفکر/ کلید رستگاری و نسخه عاقبت به‌خیری، انس با قرآن است

استاندار کردستان با بیان اینکه انس با قرآن و مضامین آن مبنای هدایت و عاقبت به‌خیری است،گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی، خودسازی و حلقه اتصال به خداوند است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، همزمان با شروع ماه رجب و ولادت مولای متقیان حضرت امیرالمونین علی(ع) و شروع ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد ودانشگاه‌های  استان کردستان برگزار شد در همین راستا نیز آخرین مراسم معنوی اعتکاف دانشجویان با حضور استاندار کردستان در مسجد دانشگاه کردستان خاتمه یافت.

استاندار کردستان در این آیین به تشریح اهمیت اعتکاف و مراتب بهره‌مندی از مواهب و برکات این مراسم معنوی پرداخت و اظهار کرد: دوستی‌های معنوی در اعتکاف شکل می‌گیرد و جزو پایدارترین و خالصانه ترین رفاقت‌ها است.

زارعی کوشا با بیان اینکه انس با قرآن، کلام خداوند متعال مبنای اساسی هدایت به سوی ایمان و روشنی است، افزود: کسانی که با قرآن مانوس می‌شوند، مورد لطف خدا و کرامت قرآن می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف موجب ارتباط مستمر با قرآن و همچون سدی
مانع وقوع خیلی از مشکلات در مسیر زندگی می‌شود، گفت: قرآن کتاب هدایت است و هرکس به آموزه‌های قرآن توجه و عمل نماید راه سعادتمندی را برای خود فراهم کرده است.

استاندار کردستان با تبیین جایگاه والای قرآن در هدایت انسان به سوی رستگاری و فلاح، تصریح کرد: قرآن عالی ترین منبع علمی و عملی ما در زندگی است و هرکس  ایمان خود را از قرآن گرفته باشد مصونیت کامل در برابر هرگونه مکر بیرونی و شیاطین خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، همزمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب و شروع ایام‌البیض، مراسم معنوی اعتکاف با حضور ۲۰۵ نفر از دانشجویان کردستانی به مدت سه روز برگزار شد.