شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۱:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ساعت ۲۰:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

در روند سفرهای شهرستانی استاندار کردستان؛

سقز دومین شهر دارای بخش فرآورده های انتقال خون غرب کشور شد/ بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی در در شهرستان سقز

سردخانه فرآورده های انتقال خون سقز بعد از ۱۰ سال وقفه در عملیات ساخت،  به همت دولت سیزدهم با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کردستان  به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، در جریان سفر یک روزه استاندار و جمعی از مسئولین به شهرستان سقز، سردخانه فرآورده های انتقال خون این شهرستان بعد از ۱۰ سال وقفه در عملیات ساخت و تکمیل،  به همت دولت سیزدهم با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

یک سوم خون استان کردستان، توسط مرکز انتقال خون سقز تامین می شود و سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم نوع دوست شهرستان سقز، خون اهدا می کنند.

مرکز ذخیره و توزیع خون سقز به مراکز درمانی شهرهای کردستان و آذربایجان غربی می تواند خون و فرآورده خونی ارسال کند.

? بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی در گرامیداشت دهه فجر در شهرستان سقز

در ادامه سفر به شهرستان سقز، هفت پروژه آموزشی در این شهرستان با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل؛ پروژه دبیرستان ۹ کلاسه زنده یاد صدیق قادری و بانو آمینه کریمی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۳ پروژه خیرساز و ۳ پروژه نوسازی مدارس با داشتن ۲۰ کلاس درس و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان است.

برای بازسازی و نوسازی و تجهیز هنرستان دخترانه هجرت صاحب ۷.۵ میلیارد تومان هزینه شده است و در این هنرستان ۹ کلاسه دانش آموزان در سه رشته فنی تحصیل می کنند.

در شهر سقز مدارسی مانند مدرسه خیرساز زنده یاد حاج ناصر محمدی را نیز احداث شده است که در نوع خود باعث افتخار و مباهات همه شهروندان است.

گفتنی است؛ شهرستان سقز با دارا بودن بیش از ۴۱ هزار نفر دانش آموز شامل ۳۵ هزار نفر شهری و ۶ هزار نفر روستایی، جزو ۴ شهر آخر استان از لحاظ فضای تخریبی آموزشی است.